View Single Post
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
666
Sitat av EoT Vis innlegg
Skjønner forøvrig at det er kjipt for dere å ha et minimarked utafor inngangsdøra, men det var jævlig barnslig av dere å kaste vannballonger på dem. Det vitner om lite respekt.
Vis hele sitatet...
Dette var IKKE et uttrykk for manglende respekt. De er medmennesker som alle andre og jeg har ingenting personlig mot narkomane.

At det var barnslig er egentlig vanskelig å benekte, men samtidig: vet du om noen annen måte vi kunne fått fjernet dem på uten å skade dem eller ringe politiet (dette var utelukket som løsning, som du sikkert skjønte)?

Helt greit at politiet reagerer på det. Skjønner forøvrig at de narkomane ble pissed også, det hadde jeg også blitt. Dette er uansett en konsekvens av at politiet har kasta dem vekk fra plata, uten å gi dem et nytt sted å oppholde seg på. Regner med at du jobber rundt Oslo S et sted? Nedover mot Børsen kanskje?
Vis hele sitatet...
Er ikke uenig med deg her. Skjønner både at politiet reagerer og at narkomane blir sure. Og det stemmer at det er en konsekvens av politiets "kosmetiske operasjon" på Oslo S.

Gjentar her: at de narkomane sitter der er for meg HELT GREIT. Og de må gjerne sette skudd der også, for all del, påvirker ikke meg, det. Men da MÅ de rydde opp etter seg og samtidig forholde seg til normene og reglene i samfunnet.

Regner med at du er enig i at det å kaste fra seg smittefarlige sprøytespisser og søppel og å pisse på inngangsdøra vår er uakseptabelt?