View Single Post
Ja, skal være veldig forsiktig med dette. Har ikke tenkt å prøve mer en enn bitteliten bit første gangen uansett og tror nok jeg skal vente en god stund med å prøve igjen hvis det ikke skjer noe for å være absolutt helt sikker på at ting har kommet ut av systemet.

Dette med å løse i vann først vil vel kanskje også fjerne eventuelle vannløselige alkaloider som kanskje gir effekt også ? Dette er bare ren spekulasjon, men det kan jo tenkes at dette fjerner noe av særegenheten til planten. Men det er vel ikke værre enn å lage to forskjellige ekstrakter og se om det gir noen forskjell. Dette blir jo faktisk fire forskjellige ekstrakter når jeg tenker meg om, siden jeg har sortert blader og knopper/blomster for seg selv for å se om det er noen forskjell i potensen. Dette kan vel kanskje også være synlig selv uten å teste det bare ved å se hvor mye ekstrakt en får av de forskjellige, av lik mengde tørket plantemateriale. Men det må jo selvfølgelig prøves ut for å sjekke det sånn noenlunne sikkert.

Merker fort at det kunne vært kjekt med et skikkelig laboratorium hvis jeg skulle gått skikkelig grundig til verks med dette, alt dette blir jo i beste fall en haug med nestenverdier. Kanskje litt overkill for et sånt lite hjemmeprosjekt som dette men, hehe. Jeg ønsker meg forøvrig en sånn en til jul.

Takker forresten nok en gang for god info.