View Single Post
leste faktisk akkurat et meget bra intrevju med Albert Hoffman, omkring akkurat det der!

her er det

Basically, all that we need to know we can learn from how the primitive people use psychedelics as sacraments, in a religious framework. We need such centers, but we also need the psychiatrists. These psychiatrists must become the Shamans of our times.
Vis hele sitatet...
En fin setning fra intervuet, som er ganske dekkende.

Vi mennesker har byttet ut åndlighet med matrealisme, noe som er svært uheldig!
jeg føler at det blir som å bytte ut å spise med å samle på tomme colabokser...
vi må finne tilbake til det åndelige før vi kan gå videre i verden, og det som stopper oss er frykten!
frykten for å ikke bli godkjent av resten av samfunnet bla
mye av frykten blir drevet av at vi fremdeles ikke har funnet meningen med livet, hvorfor er vi her?

hadde ikke kristendomen(som i og for seg har noen gode poeng, men for mange griske mensker har hatt form mye å si og spiller på menskets natrulige frykt for å haven et kjipt sted når vi dør om vi ikke følger "herrens" ord) hatt jerngrep om alt av informasjon fra gammel tid, så hadde vi kansje hatt en større forståelse av hvorfor vi er her!

om du ikke har lest niende og tiende innsikt så er dette et must! det forklarer så utrolig mye om samfunnet vi lever i og hvor skakkjørte vi egentlig er!

LSD har åpnet øynene mine, og jeg ser på verden på en helt annen måte, spessielt denne trippen

jeg skal trippe mer. Jeg vil finne mere info om verden ved å ta et dypdykk i meg selv, men viktigheten av å fordøye forige tripp før man tripper igjen er kritisk føler jeg!
ihvertfall er det viktig for meg!

jeg leste også en meget intressang artikkel på forskning.no om at de ønsker og gjennopta forskningen på psycadelia!
noe jeg tror faktisk kan være med på å redde verden!

vi trenger det åndelige, og vi trenger det NÅ!
Sist endret av thetaman; 14. september 2007 kl. 14:45.