View Single Post
Sitat av Yalla Vis innlegg
Hvorfor skal jeg vise deg det, har aldri ment de tjener det 1 mill jeg.

Hvis vi holder oss til oljearbeiderne, grunnlønn på 500-600.000 legger på tillegg og overtid hva tror du man ender opp med? mer eller mindre?
Vis hele sitatet...

De fleste som jobber i Nordsjøen på plattformerne, både faste installasjoner og flytere har en grunnlønn på ca 350-400k. Jeg sier de fleste! Ledende stillinger kan ha godt over dette, det gjelder da de i mindretall.

Så kommer sokkeltillegget som er en kompensasjon for at du ikke kan gå hjem og spise middag med familien, se på tv, hjelpe ungene med lekser og legge seg i sengen med kona si. Dette er på 47%. Dette bringer de fleste i nordsjøen opp på rundt 600k i året ved en 2-4 rotasjon med 12 timers arbeidsdager.

Har vært mye offshore rundt forbi, jeg er som regel på en ny plattform hver gang jeg reiser ut. Både i Norge og utlandet. En roughneck jeg pratet med på forrige borerigg jeg var på hadde tjent nesten 700k med litt overtid og kurs.

Er som regel de i de høyeste stillingene og konsulenter som drar opp snittet noe veldig. Disse med flere millioner i årslønn. I tillegg er det ikke uvanlig at det blir en del overtid pga mangel på folk.