View Single Post
Sitat av exocytose Vis innlegg
Dessuten: Er Israels massedrap på sivile palestinere i Gaza “organisert”, eller er det en bivirkning av krigføringen mot Hamas? ICJ – Den internasjonale domstolen – ga sin skjerv til det spørsmålet.
Vis hele sitatet...
Gitt hvordan du omtaler ting, antar jeg du vet hvordan internasjonale lover og domstoler fungerer. De har bare ikke kastet ut saken som merittløs. Det er noe ganske annet enn å si noe som helst om skyldsspørsmålet som jeg antar du henviser til. Riktig nok har domstolen gjerne dømt de som blir tiltalt - men det er på ingen måte gitt. Det eneste som ville vært sjokkerende her, var om en domstol konkluderte så tidlig. Gitt hvordan rettssystemer fungerer.

Sitat av exocytose Vis innlegg
Israel myrder intensjonelt sivile - i hopetall. Det er vanskelig å se for seg en fredfull løsning så langt som det har gått nå, men det er det man må arbeide for. Og det vil kreve mer enn å sende Støre ned for å "oppfordre til dialog".
Vis hele sitatet...
Floskel om fredsnasjonen Norge til side - hva ser du for deg som en god løsning, og hvordan tenker du den skjer?

Sitat av exocytose Vis innlegg
Bla bla bla. Er det rart? Etter 75 år med ydmykelse og massakre? Etter deres fremferd nå på Gaza-stripen? Etter deres bevisste og systematiske utsulting til døden av barn? Det er derfor Israel må få høre at verdenssamfunnet ikke lenger vil gi dem militær støtte hvis de fortsetter sitt ideologisk (og til dels religiøst) motiverte folkemord, og sioniststaten avvikles.
Vis hele sitatet...
Det er også noe interessant hvordan du ikke nevner at selv de mest svartmalende rapportene, som tilsier 80-200k personer i Gaza er medlem av Hamas eller annen Iranstøttet millits av totalt 2,6 mill. Som har nektet befolkningen å holde valg siden 2006. De nektet også å dele mat og drivstoff med lokalbefolkningen fordi krigføringen var viktigere. Etter 75 år, så er maksimalt 10% av befolkningen radikalisert - de fleste vil bare leve sine liv. Det er bemerkelsesverdig medmenneskelig av befolkningen generelt utifra vestlig etteretning. Så ikke våg å likestille de med Hamas og annet pakk. Utifra din logikk er nazismen forståelig etter Versailles-traktaten. For å sitere Magdi fra Karpe: "Jøde. Israeler. Sionist. Ikke bland kortene." La meg legge til "Palestiner. Muslim. Islamist. Jihadist. Ikke bland kortene.".