View Single Post
Og ta forbikjøringer er en annen sak FORDI man tar ikke forbikjøringer i en SVING. Eller gjør du kanskje det du og setter andre liv i fare?`Har ingenting å si om veien er oversiktlig eller ikke. Man skal ikke kutte på svingene bare for å komme seg fortere fram.

Greit at du kan legge deg tilbake i fila igjen. Men hva om du får panikk? Du klarer ikke å svinge unna da. Eller om det er glatt og du ikke får til å svinge pga at bilen går rett fram.
Du veit aldri hva som kommer rundt neste sving. Du veit heller ikke hvordan veien er rundt denne svingen eller i denne svingen.
Og kommentarer som at du er kjent i området har ingenting å si. Veien kan forandre seg. Det kan ha skjedd ting som gjør at det er hinder i veien.
Tenk litt fornuftig da.

Sitat av TheDreamer Vis innlegg
der har du så rett! men også så feil!

er jo ikke bare tiden dette er effektivt på.
du vil holde gjevnere fart,turtall osv osv noe som resulterer i mindre drivstoff forbruk,dekkforbruk(med tanke på at en så rett linje som mulig er det beste) og du vil spare bremsene dine!

og når du skal momente på en glatt og snøfull vinter dag så vil jo dette være veldig effektivt for svingete bakker osv!

så er nok ikke bare tid sparing kutting av svinger er effektivt for!!

ta å bestill deg en kjøre time på C førerkort så får du nok ett helt annet syn på effektiv kjøring og veldig mye mere som er nytting for alle i trafikken! det burde vært obligatorisk og kjørt stor lastebil før man fikk B førerkort!
Vis hele sitatet...

Jeg bremser ikke mere ved å holde feltet mitt i en sving. Jeg har ikke høyere eller lavere turtall av å holde mitt felt i en sving.
Er det en SLAKK sving som ALLE her absolutt skal ha det til siden de mener de har oversikt rundt svingen, så er det da absolutt ingen vits i å bremse rundt svingen, om det da ikke er glatt. Men da må du uansett bremse om du skal ta å kutte svingen.

Du tar jo så utrolig feil selv her TheDreamer.