View Single Post
Sitat av milo9000
Men nå har det seg sånn at du nevnte fysikere og matematikere, og da kan vi ikke regne med alle de som "ikke trenger å ha utdannelse for å ha kunnskap om dagens avanserte fysikk", kan vi vel? Jeg kan godt sitere deg en gang til:
Vis hele sitatet...
Jeg trakk frem det at det finnes unntak, selv hos den ekstreme motpolen av sannsynlige religiøse, i varierende grad over verden. Man trenger ikke være et geni for å tilslutte seg en streng logisk tankegang ang. verden rundt oss. På samme måte trenger heller ikke være idiot for å være religiøs (Selv om det kanskje hjelper. Ikke vet jeg.). Må si jeg ikke helt skjønner hva du henger deg opp i om det for. Er du uenig?

Sitat av milo9000
Greit det du sier om den loopen, men du forutsetter at det finnes en Gud, det gjør ikke jeg. (Akkurat som det er tåpelig av hardcore ateister å fortelle religiøse personer at det ikke finnes en dritt der oppe, så er det for så vidt like tåpelig av religiøse å si at Gud finnes, for sure. Ingen av de vet noenting om saken.)
Vis hele sitatet...
Huff, jeg må være særdeles dårlig til å få frem det jeg mener Jeg forutsetter ikke at det finnes en gud. Jeg er, som du sier, hardcore ateist på alle måter, og jeg bryr meg lite om å ta hensyn til andres tro hvis den baserer seg på tullete barnehistorier. Dette er ikke bare en "uheldig" holdning lenger. Det er meg. Som Douglas Adams mener jeg at det å kalle seg agnostiker blir for wishy-washy. For vagt. Selv om det er mer logisk ... mer korrekt. Trodde ikke jeg trengte understreke det på forumet her

Jeg burde kanskje skrevet "en eventuell" foran "gud". Er vi egentlig enige da?

Sånn in other news; Salmon of Doubt er en fantastisk bok som inneholder mye diverse filosofiske tekster av Douglas Adams - compilet etter hans død. For Hitchhiker fans tror jeg boken er meget givende.