View Single Post
Sitat av milo9000
Ikke for å trekke kjappe slutninger her, men jeg vil tro de fleste seriøse fysikere stoler på at det ikke er noe særlig forbi fysikken..
Vis hele sitatet...
Dette stemmer neppe. I Amerika har veldig mange (de fleste?) utdannede folk fremdeles barnetroen de har vokst opp med. Jeg tror det vil ta en generasjon til før man kan si de er like åpne som oss her i Europa. Uansett er seriøse fysikere kun ett ekstrem. Man trenger ikke ha utdannelse for å ha kunnskap om dagens avanserte fysikk.

Sitat av milo9000
Og når det gjelder det der "Gud er ikke fysisk, han kan være en kraft, en energi, som satt i gang det hele!", så er det så utrolig klisjé at jeg ikke får sagt det.
Vis hele sitatet...
Klisje eller ikke, det er slik folk tenker, og det er ikke selvmotsigende. En fysisk gud, derimot, blir litt vrien å definere. Vil det da være aliens som har plantet oss her som et eksperiment? I et slikt tilfelle, er de gud? Hvem lagde dem? Hvem lagde de som lagde aliensene? Med en slik tankerekke vil du alltid kunne spørre nye spørsmål. Eneste måten å bryte ut av loop'en er å peke på noe utenfor de fysiske grensene vi har. Gud kan ikke være fysisk.

Sitat av Padan
En slik tankegang er etter min mening totalt forkastelig, og er nærmest et regelrett forsøk på fordumming av menneskeheten.
Vis hele sitatet...
Men fremdeles er det ikke teorien, men måten den blir påpakket folk som en vitenskapelig teori, som er forkastelig.
Sist endret av Nicx; 3. februar 2007 kl. 18:59.