View Single Post
marsboer: http://www.tenthdimension.com/textonly.php

Sitat av Stormen
Jeg syntes også det blir litt vel selvmotsigende, når han i dimensjon 8 (?) tegner en prikk for vårt univers - med alle universets mulige start- og endepunkter, og sier at dette er evigheten. Så bare tegner han en ny prikk, og sier at dette er evigheten for alle andre universer. Så tegner han en ny prikk, og sier at dette er evigheten for summen av alle universers evigheter, med alle universenes start- og sluttpunkter. Så plutselig bare stopper han. Han slipper opp for prikker; uten egentlig å forklare hvorfor.
Vis hele sitatet...
Uten noe mer enn videregående opplæring, var det sånn som dette jeg forstod det:

Den ene prikken var evigheten i vårt univers, med bigbang som utgangspunkt (dim 7). Den andre og tredje prikken var evigheten i parallelle univers. Da illustrerer han dim 8 med en linje mellom vår evighet, og evigheten i et annet univers med en linje. Videre blir den 9. dimensjonen alle linjer mellom alle evigheter i alle univers.

Poenget videre blir dermed at hvis du samler alle evigheter i alle univers i ett punkt i den 10. dimensjonen, så går det ikke an å lage et nytt punkt, for alt som finnes ligger allerede i dette punktet.

edit:
Sitat av snegler
Om Gud skulle passe inn i dette må det jo i såfall være disse "initial conditions" han snakker om. Hva er disse, og hvor kommer de fra?
Vis hele sitatet...
Initial conditions er såvidt jeg forstår bare forsjellige startpunkter i forsjellige universer. Vår "initial condition" er big bang, som skapte det universet vi lever i idag.
Sist endret av Laurentius; 17. januar 2007 kl. 23:19.