View Single Post
Jeg synes denne var svært bra, beste forklaringen jeg har sett iallefall.
Uansett hvor mye kritikk det er mot string-teorien(r) så kan man ikke legge skjul på at den er en av de mest aktuelle.

Hvis man synes det er vanskelig å skjønne så er det jo bare å se den en gang til.
Å si at teorien er usannsynlig, selvmotsigende eller søkt er direkte latterlig. Hvis man har et matematisk bevis; greit, hvis man bare "synes" dette på grunnlag av at man ikke skjønner teorien burde man vel heller lese litt mere eller la være å si noe i det hele tatt.
Hele poenget med filmen og teorien er jo at den _er_ et logisk resonnement, hva mer vil du ha? Bevis finnes det ikke, men dette er jo bare en teori/modell.

Vil faktisk også si at jeg ser absolutt ikke noe hinder for å være religiøs og samtidig tro på denne teorien. Faktisk vil jeg si at teorien er _svært_ vennlig ovenfor en evt. "skaper".
Bare tenk, HVORFOR eksisterer "prikken" i den tiende dimensjonen?
Det kan vel godt hende det finnes enda en dimensjon, men hva skal isåfall denne være? Hvis en prikk i den tiende dimensjonen er summen av alle mulige summer av alle tidslinjer for alle mulige univers, hva mer finnes det da? (Også en fin innfallsvinkel for religion)

Vil også si at hvis man har problemer med å skjønne hva som sies så er man _ikke_ god i engelsk.
Sist endret av TheGEEK; 17. januar 2007 kl. 15:55.