View Single Post
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Dette ble litt for metafysisk for min del...

Jeg forstår konseptet, men forfatteren sannsynliggjør ikke at det skulle finnes noen dimensjoner utover de vi kjenner i dag. Han bare diskuterer teorien rundt det - akkurat som jeg kan hevde at det finnes flygende griser, og bygge masse fine teorier rundt hva som ville skje hvis griser kunne fly, hvordan barna deres ville se ut, og hvordan barnebarna til flygende griser ville se ut. Jeg mener: Come on, hva er poenget?

Jeg syntes også det blir litt vel selvmotsigende, når han i dimensjon 8 (?) tegner en prikk for vårt univers - med alle universets mulige start- og endepunkter, og sier at dette er evigheten. Så bare tegner han en ny prikk, og sier at dette er evigheten for alle andre universer. Så tegner han en ny prikk, og sier at dette er evigheten for summen av alle universers evigheter, med alle universenes start- og sluttpunkter. Så plutselig bare stopper han. Han slipper opp for prikker; uten egentlig å forklare hvorfor.

Det blir litt vél søkt, men jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri har studert kvantefysikk eller våre dimensjoner, utover hva jeg fikk med meg fra allmenfag.

Dersom noen har lyst til å underbygge hans påstander med et logisk resonnement, go ahead - enlighten me :-)

Avslutningsvis - hvis du er religiøs og tror på dette samtidig, så er du seriøst personlighetsforstyrret ;-)