View Single Post
Er enig i at USA driver med en del propaganda og i hvertfall Don Silvio som de kaller han.
Gufaren av Italia og greier. Alle vet at han har tilknytninger til mafiaen men allikevel så stemmer de på han, selv om Italia klager over at alle forbinder landet deres med det (eller mange, kanskje ikke alle) og dermed blir det litt dobbeltmoral.

Norge har kanskje i mindre grad propaganda med de miljøtalene disse politikerne gauler ut støtt og stadig. Jeg tror bare mer og mer at norske politikere kontinuerlig prøver å lure penger fra oss på alle mulige måter.

Ta et eksempel: Alle har vel hørt om disse miljøavgiftene som skal bidra til miljøet og gjøre verden til et bedre sted. Det er greit nok. Jeg har selv ikke lyst til å ødelegge jorda, men hvis Norge skal gå hardt inn for dette synes jeg politikerne skal stå fram som rollemodeller.
Her må vi som kjører biler med høye Co2 utslipp betale drøssevis i skatter og avgifter noe som er en slags skremselsproaganda for at vi skal bruke mer kollektivttransport osv.
Men sykler statsrådene til jobben? Nei de sitter henslengt bak i en diger BMW eller Mercedes limo o.l som bruker flere liter drivstoff på mila.
Dette er helt feil etter min mening. For hvis de ikke trenger å gjøre det, hvorfor skal vi det?

Et annet eksempel er dieselbiler. For et par år tilbake gikk politikerene ut og sa at alle burde kjøpe dieselbiler fordi det var mye billigere og miljøvennlig. Avgiftene på bensinbiler gikk opp og det var lønnsomt og kjøre diesel.
I dag er det ikke sånn. Avgiftene på dieselbiler skjøt i været og folk begynte å føle seg lurt. Og på toppen av det hele har nå Dieselprisen gått forbi bensinen i pris.
Det er nesten latterlig spør du meg.

Og en annen ting før jeg avslutter. Hva med veiene? De snakker om å innføre alskens regler for unge førere pga for mange ulykker på veiene.
Det er greit at det er mye stygg kjøring på norske veier, men det hjelper ikke at veiene ser ut som krøtterstier fra hardangervidda. Jeg tro det hadde blitt grei nedgang i ulykkene hvis veiene hadde vært optimale ved å være brede og fine, og ikke trange og hullete.

Hva synes dere?