View Single Post
Har vært inne på samme tankegangen selv. Jeg har værtfall sluttet å tro 100% på at sannheten alltid er slik som aviser og nyheter framstiller det til tider.
Når det gjelder rusmidler o.l. synes dette godt! Staten og samfunnet framstiller det som om man prøver f.eks. hasj (narkotika) èn gang, så er man dømt til et liv som narkoman(satt på spissen). Har ikke selv prøvd noen form for narkotiske stoffer(og har heller ikke tenkt å begynne), men vet om diverse personer som gjør det i ny og ne, og de klarer jo å kontrolere seg, og lever ett ellers normalt liv, med fast jobb. Noe av samme leksa fikk jeg om alkohol og tobakk da jeg gikk på barneskolen, at om man ikke var ekstremt forsiktig, ble man avhengig og alkoholiker. Har senere i livet vært mange ganger på fylla i helgene, men er da fortsatt en "bra" person som har ett normalt liv og betaler skatt.
Er også noe skakkjørt med miljø/bilpolitikken her i landet. Er masse avgifter o.l. som "skal beskytte miljøet", men så er det miljøet og mannen i gata som er tapere, mens statskassa vokser feitere. Om det skal være avgifter, så kom i det minste med en annen grunn enn at det er for miljøet! Skikkelig råttent triks å spille på miljøet for å få penger i kassa, blir så provosert jeg!
Trur nok også det er deler av sannheta vi ikke får høre/se ang. krig og kampen mot terror også. Hører vel lite om menneskerettigheter i saudi arabia kontra Iran og andre land. Så vidt jeg har forstått, forhandler Norge mye olje med Saudi Arabia, kan dette ha noe med saken å gjøre..? (Har ikke satt meg så godt inn i akurat dette, så skal ikke påstå noe sikkert enda...)

Detter var noen eksempler, finner vel fler om man setter seg ned og tenker litt..

Min konklusjon blir nok at det er mye som bare de høye herrer vet, og at norge og vesten ikke er fult så bra og rosenrødt som dem skal ha det til.
Ikke missforstå nå, jeg påstår heller ikke at dette landet bare er fælt og stygt heller, men bare ikke fullt så perfekt som det framstilles for oss!