View Single Post
Dere fleste vet hva propaganda er og det er ikke ukjent at div land aktivt pumper ut propaganda for å lure en befolkning. På en måte er propaganda et kraftig "verktøy" viss det brukes riktig, man kan f.eks rettferdiggjøre mye ved hjelp av propaganda. For å si det enkelt.

Det har dukket opp artikler om F.eks nord Korea som fører diskusjoner, og det er ikke overraskende at folk ser på propaganda som en uting. Og det kan oppstå kraftige diskusjoner
om hvordan land drives ved hjelp av propaganda.
Men...

Er dette et mer omfattende problem en man ønsker å tro?
Er dette vi opplever i vesten, ja til og med i dette demokratiske land.. Norge?

Jeg håper at det er mulig å føre en nøytral\saklig diskusjon om dette.

Selv er det ikke et evne jeg vet mye om, men jeg ser ikke bort ifra at dette er et mer omfattende problem enn hva man ønsker å tro.
Selv om jeg ikke ønsket å ta opp dette pga fare for at diskusjonen skal skli ut.
Men etter min erfaring og det jeg har lest så er det mye som viser til at det er propaganda her. Angående rusmidler. Dette er det eneste jeg tørr å påstå, det er derfor jeg nevner dette.

Men jeg håper noen her har noen kan ta opp andre ting enn rusmidler. Det er nok tråder som tar opp dette, og jeg gjentar... Grunnen til jeg nevnte det er pga jeg ikke vet om noen andre evner, ihvertfall ikke som jeg tørr å nevne\ta opp.

Tilbake til spørsmålet.
Er dette et totalt ukjent fenomen i vesten\norge?
Eller er dette noe man bør ta tak i?
Det finnes mange former for propaganda (?) Så viss dette er noe man ser, i hvilken "form"
kommer det i?
Ikke minst, hvor utbredt er det?

Takker for svar!