View Single Post
Så fordi Deezire på freakforum sier at det er "kvasi-intellektuelt oppgulp uten substans", så skal ikke jeg eller noen andre ta noen notis av ordene til en indisk toppdiplomat eller en presidentrådgiver, ledende forsker i the Brookings Institution og etterspurt foredragsholder i vestlige tenketanker.

Den tidligere ambassadøren og den tidligere presidentrådgiveren begrunner sine påstander i solide og mangefasetterte analyser – om forhold Deezire vel burde merke seg –, som bygger på deres erfaringer fra tiår i det politiske etablissementet, men Deezire liker ikke det han hører, så det stemmer ikke.

Jeg – eller noen andre – skal i hvert fall ikke forholde oss til eller basere vår vurdering på merittene i det de skriver (f.eks. spådde Bhadrakumar at Russland kom til å invadere Ukraina) – og balansere bildet med analyser andre steder fra. Vi skal ikke lese det: det er kvasi-intellektuelt oppgulp uten substans (og selvfølgelig klipp-og-lim fra russiske reddits). Men Deezire – som har tatt feil i alle sine påstander og spekulasjoner omkring krigen hittil – er ukjent med kvasi-intellektuelt oppgulp og propaganda. Han hever blikket.

Og jeg er arrogant? Fnis!