Tråd: Dødsstraff
View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Dinithion
Jeg har tro på dødsstraff i enkelte tilfeller. Et banalt eksempel er Bin Laden og andre terrortopper.
Vis hele sitatet...
Martyrisme.

"Knowledge": Har du vært i denne situasjonen? Er det derfor du argumenterer så sterkt? Eller tenker du bare "I den situasjonen ville jeg følt slik og slik". Da ser det nemlig ut som at du tror at du vet akkurat hvordan du vil reagere i hvilkensomhelst situasjon. Slik er det som oftest ikke, og treffraten synker dramatisk når det er med følelser i bildet.

Stigmatiseringen din er også til å bli kvalm av. "Å hevne seg er naturlig". Vil du si at det er helt naturlig å... tja, hvor skal man begynne? Det meste vi gjør er ikke naturlig.

Bortsett fra dette har du alltid spilt på kjærlighet:
Sitat av Knowledge
Tenk deg at en eller annen redneck fyr drepte en du var glad i på mest bestialsk vis uten noen spesiell grunn, ville du ikke sett han "grilles" i stolen da?
Vis hele sitatet...
Javel, så vi kan si det slik:

Nyhetsintroduksjon på TV2:

- En uteligger ble igår knivstukket og drept. Offeret skal ha fått 47 knivstikk over en periode på 13 timer før han døde. Det var ingen som var glad i ham, så gjerningsmannen fikk 2 år med ubetinget fengsel

- En familiemor ble i natt skutt i hodet og drept. Hun døde momentant, og siden familie og venner er glad i henne, kommer gjerningsmannen til å bli grillet i en elektrisk stol.


Er det slik vi skal gjøre dette?

Du skriver
Sitat av Knowledge
Det jeg personlig hadde tjent er vel en slags.. rettferdighet. Kan høres litt barnslig ut, men han tok en av mine da skal jeg nyte at hans kjære mister han.
Vis hele sitatet...
Kan høres litt barnslig ut? You betcha! "Han slo meg, så nå må jeg få slå ham!" Dette er vel litt i barnsligste laget for en som hevder å være snart 20 år, eller?

Sitat av Knowledge
da skal jeg nyte at hans kjære mister han.
Vis hele sitatet...
Såklart skal du få lov til dét. Hans familie nøt det jo som bare faen at han drepte din kjære....NOT! Hva tror du de har gått gjennom? Venner, kolleger, naboer, presse osv. Du kan ikke engang forestille deg det. Det finnes familie av mordere som har ønsket at gjerningsmannen begikk selvmord, og her snakker vi om at det er foreldre som gjør det.

Sitat av Knowledge
Rehabilitering? Av syke mennesker som begår syke handlinger, jeg er av den oppfatning at rehabilitering ikke er permanent.
Vis hele sitatet...
Ja selvfølgelig, du er jo professor innen psykologi og psykiatri, eller har forsket i lang tid på resultatene til rehabilitering, vi fester sååååå mye lit til det du mener, istedenfor å stole på pålitelige forskningsresultater. Du stoler alt for mye på søplemedia, og det du får med deg derfra. 7% av kommunikasjonen er hva som blir sagt, en betraktelig større del er måten det presenteres på, og en kan trygt si at søplemedia hiver seg på skandaler "Det er noe alle vet," for å si det på din måte. For å sette det litt på spissen kan man si at om alle var som deg, ville vi fortsatt vært i å 800 et sted.

Sitat av Knowledge
Har du lest de norske avisene de siste 4 årene? Tror jeg kan komme på minst 7 barnesoldater som har gått igjennom rehabilitering der de igjen får oppholds tillatelse og regnes som trygge samfunnsborgere.

Vi vet alle hva de gjorde etterpå.
Vis hele sitatet...
Nei, opplys oss. Kom med kilder til de som ikke vet. Du er hele veien meget vag om saker og ting. "Det der er jo noe alle vet, jeg trenger vel ikke å forklare det?"

Sitat av Knowledge
Jeg tror ikke psycho X-barnesoldater kan kureres.
Vis hele sitatet...
De er ikke psykopatiske. Som så føkkings mange andre bruker du "psyko" i en helt annen sammenheng enn dens egentlige betydning. Kanskje du skal se deg litt rundt her? Barnesoldater er ikke psykopater. De er en del ganger hjernevasket, og dette er ikke deres feil. Du ser ikke ut til å ha noe anelse om at de fleste barnesoldater lever et grusomt liv, de aller fleste har blitt kidnappet, de har ikke sett familiene sine på år og dag, de er ikke psykopatiske. Du tror vel også at alle tyskere under 2. verdenskrig var nazister? Ville du sagt "Jævla nazi/tysker" til meg, når du fikk høre at jeg er halvt tysk? Som så mange andre idioter har gjort? Her og her har du også noe å tygge på.

Sitat av Knowledge
Jeg mener fortsatt at dødstraff hadde gitt meg i det minste en liten tilfredstillelse.
Vis hele sitatet...
Hvor stor er denne tilfredsstillelsen da? Nok til at denne personen ikke får leve lenger? Hva med i etterkant? Hvordan ville du følt det da? Ikke kom her og si at du vet hvordan du ville følt det at henrettelsen fant sted, ti år etterpå.

Skal gi deg KP så snart jeg får vidarlo, bra poster du har skrevet.