View Single Post
Sitronsyre.

OK, siden det stadig kommer moraliserende innlegg her som slettes ett etter ett, kan jeg jo si et par ting om avhengighetsaspektet også.

Jeg har røyket heroin hundrevis av ganger, og aldri blitt avhengig. Jeg var utrolig heldig. Jeg og kameraten min gjorde det først en gang i måneden, så en gang i uka, og etterhvert et par-tre dager på og en eller to av. Kameraten min endte opp med å begynne å røyke sammen med en annen fyr i tillegg til meg innimellom, og gjorde det følgelig litt oftere enn meg. En dag ringte han meg og sa "nå er jeg grisehekta".

Da slutta jeg. Siden har han kommet seg ut av det, blitt hekta igjen, og sluttet igjen. Siden denne tiden har jeg gjort det for kosens skyld ca. én gang i året, og etter et par-tre år kunne også kameraten min gjøre dette. De første par gangene han prøvde (et par år etter at han sluttet) ble han sjuk og måtte avvende seg igjen. Nå kan vi røyke sammen én gang i året.

Kameraten min var også heldig. Han hadde arva ryggrad nok til å pine seg gjennom uker med intens kvalme og delirium på egenhånd for å slutte. Hadde han ikke hatt det anser jeg det som meget sannsynlig at han hadde vært på nåla i dag. For det er de færreste som klarer å holde seg til røyking i lengden så fort de har blitt hekta. Har flere gamle venner under jorden, og flere av disse var typer ingen trodde kunne ende opp der. Så vær forsiktig.

Sånn. Håper jeg fikk pakket inn moralismen nok til at dette blir stående.
Sist endret av xtapolapocetl; 2. september 2007 kl. 22:41.