Tråd: Whisky
View Single Post
Jack Daniels er noe av det hardeste du kan drikke av whisky.. Om du ikke liker whisky så godt, og vil heller klare å få det ned uten at du begynner og skjærer grimaser kan jeg heller anbefale en veldig rundt whisky. The famous grouse, den er rund, har en del mer karamellsmak enn mange av de hardeste, den er mer søt og som sagt rundere..

Når dere driver og snakker om is, er det for at dere gjerne vil at disse fire cl med whisky dere får servert skal være kaldt og mer behagelig for munnen og drikke. isen vanner ut whiskyen og gjør sånn at den får en mildere smak. Det kan diskuteres fra person til person om du ødelegger smaken av whiskyen, men om du vanner (isbit(er)) ut whiskyen, får du ikke frem den samme mengden av aroma, søthet, syrlighet osv som er ment for at whiskyen skal være. Men da smaker den mer eller mindre sånn du ønsker at whiskyen skal være..
Nå jobber jeg i bar, men kan likevel ikke så mye om whisky, cognac, brandy(type cognac), men likevel kan jeg det mest grunnleggende. Kan mer om forskjellige typer sprit som rom typer, liquerer, vodka, tequila, osv... (det dere betegner som sprit) :P
Sist endret av CorLeX; 25. august 2007 kl. 14:32.