Tråd: legalisere?
View Single Post
Sitat av nikita
Jeg er imot. Det er påvist at hasj er for mange en inngangsbilett til tyngre stoffer, jeg sier ikke for alle.

En annen ting er at flere fjortisser vil begynne med det. Det vil føre til flere tyngre rusmisbrukere (fordi de gjerne dropper skole etc for å ruse seg som fører til at de havner i et miljø som kan ha uheldig påvirknig på dem).

Samfunnet er til for å beskytte de svakeste. Det gjør man ikke ved å legalisere hasj og andre narkotiske stoffer.
Vis hele sitatet...
personlig har jeg aldri prøvd hasj, MEN jeg vet så godt som en som ikke gjør det selv kan vite hva det handler om. Har mange kompiser som røyker, og har sittet sammen med dem flere ganger osv. Og det du sier om at det leder til tyngre stoffer er nettopp pga at det ikke er lovlig. Man må nemlig inn i det "ulovlige" miljøet for å få tak i det.
Jeg mener det bør legaliseres, og selger på akkurat samme måte som øl:
-Forbudt å nyte i offentlighet
-Forbudt å være synlig påvirka
-Utsalget stenges 8 på hverdager og 6 på lørdager.
hvis øl og sprit hadde vært forbudt, kunne du kalt sprit et "tyngre stoff", og hvis du måtte inn i et dårlig miljø for å få tak i en kasse pils, sier det seg selv at du før eller senere hadde kjøpt deg en dunk med sprit, og da var du uglesett og utstøtt fra di "finere samfunn".
Jeg tror med ganske stor sikkerhet at cannabis kommer til å bli legalisert eller avkriminalisert, og jeg skal ikke teste det før det blir lovlig.

kan forresten nevne at jeg kjenner ca 20 stk som røyker, og INGEN av dem går på "tyngre stoffer", så det må jo ringe noen bjeller?