View Single Post
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
470
Jeg har flere veninner og er av den formening av kvinner generelt sett er verdens fineste skapninger
også så søte de ofte er da *smelte*

MEN problemet er den promilleandelen av kvinner som ville fått Freud til å putte ekstra fin tobakk i pipa og smil ett "jeg hadde rett" smil. Og i drømme ville gjort Ron Jeremy til smågutt. Det er disse som tilogmed bader med strømpene på som skriker høyest om "likestilling" og kjønnskvotering (ordet som til tross for sin nøytralitet får alle til å tenke kvinne) den berømte lille andelen som ødelegger for så mange andre.
Det som er så fryktelig synd med kvoteringen er at mange menn. automatisk vil tenke, når det er en eller flere kvinner i ett styre.
At disse nettop kom til pga kvoteringen. Og ikke fordi de faktisk var meget dyktige og jobba seg oppover fra gulvet akkurat som sine mannlige styrekolleger. At ikke de som innførte dette innså at de gjorde seg selv en grizzly-bjørnetjeneste er komplett uforståelig. De skulle bare la det gått sin gang, ja det ER flere menn enn kvinner i styrene fordi det for 20-30år siden var mer vanlig at gutter begynt å jobbe tidlig og jobbet mens barna var små. Jeg er sikker på at det ville utjevnet seg finfint UTEN kvoteringstull.
Litt O.T.
Største problemet idag er desverre skolen. Den har blitt gjort om fra en skole hvor både det teoretiske og det praktiske telte, til en flink-pike skole, der pugging, pugging og atter pugging blir langt foretrukket framfor det å være kjempeflink til å fikse ting. Og yrkesfag er der hvor de evneveike og ubrukelig mannsgrisene med under 2 i snitt havner. Om det er å trekke det langt er jeg ikke sikker på, men jeg tror at en undersøkelse ville vise at mange av de som lever på trygd/på feil side av loven idag var skoletapere. Som lærte seg til at de ikke dugde til noe og uansett hvor hardt de prøvde var de verdiløse. Med null selvtillit, dårlig karakterer og høyt fravær var det å søke høyere utdanning bare å glemme og å komme inn på arbeidsmarkede var umulig da man leste dårlig, skrev dårligere og manglet sosiale evner.

Lik lønn for likt er arbeid.. er det ikke det da?
Kvinner som jobber på sykehjem tjener da vel like mye som menn som jobber på sykehjem. Men det blir jo litt rart hvis en kvinne som er sjef for 100 skal tjene like mye for en som eier et multinasjonalt selskap og er sjef for 100 000. Statistikk viser bare det spørsmålet var vinklet til å få den til å vise.

Hvordan denne lille andelen av kvinner har kommet seg "opp og fram" dreier seg nok i hovedsak om at de har vært flinke til å skrike og syte seg til maktposisjoner. Hvis de første erorbrer media er resten desverre lekende lett. I etterpåkolkskapens navn burde enkelte utskudd fått sin vile og fått dekket kjønnsoperasjon av staten. Så kunne de sittet på ett kontoret og skreket seg hese, mens Norge sakte, men sikkert bevegt seg mot en fungerende "likestilling" uten noen inngripen fra strømpekledde damer eller noen stakkars testikkelberøvede menn.

Edit: Å si at det ikke har vært hvite slaver er historieløst. Bare les litt om araberstatene, sultanene og flere emirer og herskere i afrika som fanget hvite sjømenn (ja nordmenn også) og hadde dem om slaver.
Sist endret av Bill_Gates; 17. august 2007 kl. 00:37.