View Single Post
Sitat av Arghman
Bruk fører fort til misbruk.
Vis hele sitatet...
Mennesker med svakere psyke blir misbrukere. Alle som bruker det for "kos og morro" blir ikke automatisk rusmisbrukere av å ta seg en joint hver dag. Og det har så veldig mye med hva man legger i rusen. Ruser man seg for å "komme bort", glemme osv så misbruker man stoffet, definitivt!


Sitat av Arghman
Hjernevaske er vel å ta litt kraftig i.
Staten lager lover og regler etter hva de mener er best for folket. Skal ikke si jeg støtter alle lover å regler, men det ligger en god tanke bak de.
Vis hele sitatet...
Syntes vel ikke det er å ta så hardt i. Det er antageligvis hjernevasking i alle type samfunn, uansett om det er menneskesamfunn, dyresamfunn, aliensamfunn osv. Og i menneskesamfunnet er det helt klart hjernevasking og undertrykking (underbevisst eller ei) for at folk skal være gode borgere. Noen vil alltid styre, og det er ikke alle som vil styre fordi de har bra meninger som er til det beste for folket heller.
De som derimot har det morro kun på sin egen bekostning blir kriminalisert! Jeg vil gå så langt som å si at jeg nesten tror narkomane blir sett mer ned på enn drapsmenn (sett det på spissen/ta det med en klype salt osv).

Janteloven er fin, syntes jeg.
"du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre hva man vil". den sier jo alt! VÆR SNILL, IKKE PLAG ANDRE! Er det ikke det lovene egentlig er laget for?

Sitat av Arghman
Og hna typen du kjenner som fikk bot for å ha innrømmet hasj, bare helt plutselig fikk han en bot? Høres tvilsomt ut spør du meg.
Uansett så burde han klage, politimannen har ingen beviser på at vennen din har gjort noe.
Vennen din har riktignok teknisk sett tilstått bruk av det, men det blir feil å gå rundt på gata å bøtelegge alle for ting dem sier.
Han burde klage på bota, klage på politimannen, og til slutt, aldri ALDRI!, innrømme for politifolk at han har røyka hasj.
Vis hele sitatet...

Etter det jeg har hørt. Jeg vet ikke så mye om denne saken til å uttale meg, så lar det ligge.
Sist endret av innblikk; 16. juli 2007 kl. 00:16.