View Single Post
Sitat av Arghman
Men så er det også forskjell på bruk og misbruk. Selv mener jeg at grensene er vanskelig å se. Det som er glaksap for noen er normalt for andre. Hvis du vil skyte heroin flere ganger om dagen, helt greit for meg men hold dritten unna meg og mine.

Men i stede for å legge ut mine meninger, så vil jeg spørre deg et spørsmål.
Du sier (inndirekte men du sier det) at de ter feil å bruke ressurser på å prøve å dempe narkotikaproblemet i norge.
Hva mener du vi skal gjøre? Åpne for alt som heter narkotika?

Du bestemmer selvfølgelig over din egen kropp, hjerne og tanker, men du kan ikke gjemme deg bak de tutsagnet. Hvis jeg føler for å skyte villt rundt meg på Karl Johan så kan jeg ikke gjøre det, selv om det er min kropp, hjerne og tanker.

Tankene dine er det ingen som bestemmer over andre enn deg. HVordan du kan mene noe annet vil je ha forklart....
Vis hele sitatet...
Helt sant, det er forskjell på bruk og misbruk, det er egentlig opp til hver enkelt, for som du sier, det som er galskap for noen er normalt for andre. Eller omvendt.

Stille et spørsmål, ikke spørre et spørsmål.

Kanskje ikke åpne for alt som heter narkotika, men være mer tolerante og slutte å gi misbrukere den vanlige kalde ryggen som vi pleier å gi! Mange har endt opp som rusmisbrukere nettopp fordi de har blitt støtt ut av samfunnet og funnet seg andre utstøtte å være sammen med.

Å være fri handler om å være fri for seg selv, fri til å tenke og gjøre de tingene man vil med sin egen kropp. Om jeg hadde skutt deg ville jeg satt en begrensning for deg og med det sagt at du ikke får bestemme mer. Det er ikke det vi vil.

Vel, du har ytringsfrihet og norge er ett fritt land, men alikevel hjernevasker staten oss med regler og lover og forteller oss hva vi kan og ikke kan gjøre. Ett eksempel på at ytringsfrihet er bullshit. En fyr jeg kjenner stod på gata for en stund siden og ante fred og ingen fare. Det kommer en snut bort og spør om han kan svare ærlig på et spørsmål dem imellom. Har du noen gang prøvd hasj? Gutten var ikke rusa, men svarte ærlig og sa at ja, det hadde han prøvd. Ikke noe om når, ikke noe annen informasjon enn at han hadde prøvd, alikevel fikk han en kjip bot. Kjip fyr! Har ikke en dritt man skulle sagt når man kommer opp i sånne situasjoner uansett.