View Single Post
Sitat av Propaganda
Hadde WoW vært like avhengighets skapende som heroin hadde det kansje vært ulovlig?
Vis hele sitatet...
Hadde det? Slike droger er vel på mange måter allerede forkastet og fordømt av samfunnet som illegale, helseskadelige og avhengighetsdannende. WoW er et spill. Spill er veldig akseptert. WoW et bare et nytt spill i rekka med spill som allerede finnes. WoW er et spill som ikke inneholder ekstrem vold, språk, sex, dop eller annet som ikke går gjennom norsk og vestlig sensur. Slike spill testes (dessverre?) ikke av en sensurinstans for interessevarighet og avhengighetsvirkning (afaik).

OBS! Jeg sier ikke med dette at WoW uten sammenligning er like farlig.

Jeg må tilføye
For å kommme med et faktisk standpunkt i saken:
Jeg er dessverre ikke særlig jamført med regler for reklamering og markedsføring. Alt i alt innbiller jeg meg at samtlige som har registrert seg som WoW-spiller tidligere også har gått med på å motta produkttilbud og vareprøver både i elektronisk og fysisk post. Man kan såklart sette et moralsk spørsmål med dette, men man kan jo tilsvarende sette et moralsk spørsmål til produsenter av spill som WoW i utgangspunktet. Er det galt å skape et produkt som gleder veldig mange fordi noen ikke kan styre seg og ødelegger seg på det?
Sist endret av maedhros; 10. juli 2007 kl. 03:37. Grunn: tilføye