View Single Post
Jeg er utrolig glad for at man nå ser ut til å få laget ytterligere to fronter mot hverandre i verden, det er akkurat hva vi trenger. Også tror jeg det hadde blitt mindre av krig om menn bare fikk lov å slå litt hjemme i steden for å måtte undertrykke trangen sin til å reagere slik en virkelig mann gjør. Ikke minst blir det jo mer behagelig for oss kvinner når vi slipper å gå ut på gata for å få oss den julingen vi trenger for å få sympati og være en del av det mannshatende hylekoret i venninnegjengen.

For enkelhets skyld bør vi vel mens temaet er varmt åpne for litt skikkelig pryl av barn igjen også. Når de små jævlene med vilje provoserer far over grensene hans, er det bare rimelig at de får svar på tiltale. De kan da ikke bare ture i vei uten å tenke på de voksnes følelser. Spesielt i noen aldre har barn godt av å jekkes ned litt. For eksempel den ondeste fasen i et mennskeliv, nemlig kolikkalderen. Syke manipulerende småfascister gjør alt for at du skal miste nattesøvnen, kontrollen og kanskje jobben din av den psykiske terroren de bedriver. Best å reagere først som sist. Kanskje hvis de får jevnlig bank for den kvalme oppførselen sin, så blir utfordringene i 3-årsalderen (trassalderen) mindre. Drittungene på tre år kan virklig kunsten å psyke ut en stakkars pappa når de for eksempel legger seg ned og vræler i en butikk. Pinlig er det, andre kunne jo tro pappa har blitt helt myk hvis han ikke tar grep. Nei, unger må vise at det ikke er greit å psyke ut folk, og hva er da mer effektivt enn en real fik?

Jeg behøver vel ikke engang å nevne alle de andre helvetesfasene til kidsa, forhåpentligvis vil problemet forsvinne når de gradvis bare lærer at man ikke kan ta i mot alt heller. Det er også et viktig poeng at jenter og gutter en dag skal bli kvinner og menn. De må derfor lære på best mulig måte hvordan konflikter skal håndteres. Og hvem er smågutters beste læremester om ikke pappa?