View Single Post
Jeg syns også posten din er god om en på en litt annen måte enn hva endel andre her inne mener.

Jeg har ingen vanskeligheter med å tro deg på din alder og hva du driver med. Du formulerer deg som en voksen og dessuten har jeg vanskelig for å tenke meg at noen andre med vilje ønsker å fremstå som en slik person du er. (Selv om jeg nesten har sluttet å overraske meg over hva foilk skriver på nettet.)

Jeg liker innlegget ditt fordi det er en liten titt inn i en verden de aller færreste av oss andre får et innblikk i. En verden full av vold, hvor et menneskes verdi måles etter hvordan hans eller hennes betalingsevnen er. Jeg kan godt forstå ønsket etter å drive inn penger fra dem som har oppført seg så dumt at de ikke kan betale. Det er metodene jeg ikke forstår. Jeg klarer ikke etter beste evne å forstå hvordan et menneske kan få seg til å skade et annet menneske for noe så "verdiløst" som penger. Ikke at jeg ikke kan være en forbanna idiot på andre måter jeg også, men jeg tar meg i å fundere på hvor mange sikringer som måtte ryke i min engen hjerne, og hvor mange innebygde bariærer jeg måtte brutt for at jeg også skulle klare å tenke på den måten som en som slår noen for å få penger gjør.

Mulig det er provoserende, men jeg ser på deg på samme måte som jeg ser på en voldtektsmann eller en pedofil. Jeg kan ikke FATTE at noen mennesker kan gjøre noe slikt. Mulig jeg er naiv, men det vil jeg heller være.

Det fine med denne posten din bli da ikke hva du skriver, men hvem du fremstiller deg som. En som lever på den aller nederste delen av samfunnets rangstige. En som ikke har annet enn en knytteneve å leve av. Du bretter deg ut for oss og vekker avsky og kanskje til og med skremmer bort et par kids slik at du en vakker dag blir arbeidsledig.

Jeg håper du forstår intensjonen med mitt innlegg. Det kan godt være du mot dine venner kan være en knallfyr, kanskje er du en hengiven ektemann og en god far, men innerst inne er du avskum og jeg bruker all min energi for at samfunnet skal slippe å ha mennesker som fyller den funksjonen du fyller.

Provoserende hilsen Halalgeir