Tråd: Sporhunder
View Single Post
Det er vell sant det at hunder nesten kan lukte deg uansett. De følger et luktspor av deg, og de ser ikke på div spor i terrenget å sånt. Det er derfor du kan forvirre hunder ganske mye.

Har du tid, så løper du i en ring og over ditt eget spor igjen, slik at du løper på en måte tilbake og overlapper ditt eget spor. Hunden kan da henge seg opp i sporet etpar ganger og du vinner tid.

Er du ute i situasjoner der sjangsen er stor for å få hund etter seg, så er det veldig lurt å enten ha med seg pepperspray eller ei spruteflaske med salmiakk. Om du da feks skal skifte himmelretning i terrenget, eller kommer til et gatekryss der du kan ha sjangs til å kjøpe til så kan du dusje enten salmiakk eller pepperspray i ditt eget spor. Når hunden da kommer til krysset er sjangsen for midlertidlig lammelse i luktesansen veldig stor

Hunder kan ikke lukte deg dersom du kommer deg på en sykkel, knallert etc. Å selfølgelig ikke i en bil.

Det er jo ellers vidt kjent at hunder ikke kan lukte deg når du går i vann. Ditt eget luktspor blir slettet mye kjappere i vann enn det blir på mark.

Disse tricksene gjelder på vanlige snuthunder her til lands (shcafere å sånt) har ikke hørt noe info om blodhunder, men jeg går ut ifra at det er de samme triksene der også....
En ting man isåfall ikke burde gjøre er å springe seg opp et forsprang å "gjemme seg i et tre". Var en kompis av meg som gjorde dette..tok 2 minutt så stod hundene under treet.

En annen ting jeg lurte litt på er om dere har noe erfaringer med at snuten slipper hundene løs etter deg ? Er dette lovelig i Norge ? Har hatt hundrepatrulje etter meg, men da var det en feit snut som leide på en dritsint schaferbikkje..men han slapp den heldigvis ikke. Erfaringer om dette ?

Om bikkjene blir sluppet løs å du sprayer du snutbikkja med pepperspray så blir dette straffet på samme måte som angrep på politimann med våpen, er det eieren av bikkja som kommer å huker deg etter du har sprayet bikkja hans så kan jeg love deg at du får en JÆVLA voldsom tur ut av skauen og inn i politibilen! Så er du på rømmen for noe småtteri så finn faen ikke på å spraye bikkja, da kan du slite mye.
Sist endret av UngarEffect; 3. mai 2007 kl. 21:27. Grunn: legge til + skriveleif