View Single Post
Hei.

Jeg har selv opplevd dette, for 2 år siden. Jeg hadde da allerede røyked hasj i rundt 3 år uten å få noen negativ virkning (foruten de vanlige smålig nedturene med angst og kvalme som de fleste vel opplever ett par ganger).

Jeg satt ute hos noen kompiser og røyket, som vi vanligvis gjorde. Jeg tok kveldens første trekk fra en 0,5liter bong og etter bare ett par minutter merket jeg at denne gangen var noe virkelig gale. Jeg mistet kontakt med megselv og med omverdenen, ble utrolig paranoid og følte jeg måtte ut av rommet, så jeg gikk til badet. der satte jeg med ned på toalettet å stirret i gulvet, så bynte jeg å miste virkligheten totalt. Det jeg så, var ikke lenger det som faktisk var rundt meg. Jeg husker lite av det som skjedde på badet, men jeg husker jeg gikk å så meg selv i speilet å så meg selv helt missformet. Tror jeg satt der i en time før jeg ble guidet ut til kjøkkenet fordi noen skulle bruke toalettet. der satt jeg vel i enda en time og hadde bare totalt tankekaos.. Husker jeg tenkte hele tiden at nå var det gjort, nå hadde jeg mista meg selv totalt og at jeg aldri kom til å bli bra igjen. etter en stundt roet det seg og jeg reiste hjem

Så dum som jeg var, hørte jeg på folk som sa at dette bare var ett engangstilfelle, og at det ikke kom til å skje igjen. så jeg fortsatte å røyke hasj. etter en uke eller noe, skjedde det igjen.

Jeg satt i bilen til en kompis og røyket og spiste pizza, mens jeg satt der å spiste pizza fikk jeg pluttselig for meg at jeg satt å tygde tungen min, dette resulterte i total panikk og vrangforestillinger.

Enda en gang, var jeg dum og tenkte at det kom til å gi seg.. så jeg fortsatte å røyke.. Etter en uke eller 2, skjedde det igjen.

Jeg satt hjemme alene å røyket for meg selv på natten.. Pluttselig fikk jeg ett helsikkes angstannfall og trodde jeg skulle dø, jeg var så ute av selv at jeg vekket mamma og sa at jeg hadde røyket hasj og var redd.. hun måtte sitte oppe med meg hele den natten mens jeg pratet om hvordan verden ikke var den samme lenger, alt jeg så, så ikke lenger slik ut som det gjor før.

Dagen etter reiste vi til legen for å finne ut om det var noe alvorlig gale.. på vei til legen fikk jeg for meg at jeg var ett gjennferd, og at ingen viste at jeg kunne se de.

Fikk så Zyprexa (antipsykotikum) av legen. det roa meg ned etter en dag, men jeg fikk vite at jeg måtte fortsette å ta de.

dette er nå 2 år siden.. Livet mitt er totalt forrandret siden disse tingene skjedde.. jeg røyker ikke lenger hasj. men jeg sliter forsatt med store mentale problemer, som angst, vrangforestillinger (er redd for å bite/svelge tunga mi), tankekaos and so on.. Jeg overlever, og kommer meg gjennom dagene.. Men kan ikke nekte for at det er ett helvette!!

Jeg hadde som deg hatt problemer med depresjoner før dette skjedde, om det har noe med saken å gjøre vet jeg ikke, men det tyder kanskje på at jeg hadde en dårlig psyke?

Dette ble en ganske så lang post, men jeg føler det er viktig at jeg får forklart hvordan jeg opplevde det som skjedde med meg, slik at du kanskje kan lavær å gjøre de samme feilene. Hadde jeg vært deg, ville jeg aldri rørt hasj igjen. Now dont get me wrong, jeg er ikke noe anti-dop fyr. jeg har som sagt selv vært der, og jeg elsket rusen de årene jeg ikke hadde problemer. Men når du får ett slikt tegn, så tenk deg om før du rører psykadelica igjen. Du har ikke lyst å ende opp med flere problemer (som kan bli der resten av livet).

sist må jeg bare nevne at jeg aldri har prøvd andre narkitoske stoffer enn hasj/pot. og at jeg 6måneder etter jeg "slutta" prøvde å røyke hasj igjen, og fikk det enda værre igjen.

tenk over om rusen er verdt det. livet er (noe man merker når det er for sent) alt for fint til å ødelegge!

-btz