View Single Post
@Blunty, fancy med sub.

Når man teker over saken, så kan det meste som er hult brukes til å røyke i. Men det er en del gjenstander man brude holde seg unna, eksempelvis kan man bruke tom dorull og aluminiumsfolie. Men jeg vil ikke anbefale det fordi at folien ikke er særlig bra for helsa. I tillegg har en dorull blitt rørt av fingrer som folk har tørka seg i bakenden med, ergo; diverse bakterier kan finne veien dit dem ikke hører hjemme. Hvis man mangler rister så kan man bruke en melsikt (en sil til mel). Disse er ikke så dyre, og de er lett å få tak i, dessuten får man en del rister fra en melsikt.

Av mekanisk utstyr er det ikke så mye jeg har vært borti, men en klassikker som de fleste som har røyket litt kjenner til er vel 13 koppen. For de som ikke er klar over hva det går ut på, så finner man altså en 13 kopp fra et koppnøkkelsett, den har bortsett fra sitt åpenbare bruksområde også vist seg å være svært godt egnet som pipebrønn til f.eks. bøtta, da det har seg slik at de fleste 13 koppene passer nede flasketuten uten at den faller nedi flaska.

For de som liker joint så vet jeg ikke om noen substitutter til sigarettpapir som kan abefales (selv ikke til en uvenn). Jeg har selv prøvd blanke ark fra en norsk - russisk / russisk - norsk ordbok og papirlim. Den gangen røyka jeg ikke tjall, men jeg kan med sikkerhet si at jeg opplevde en rus, og jeg tviler på at det var papiret sin skyld for å si det slik


Det er vel ikke forresten noen som vet om det er mulig å lage en forholdsvis enkel pipe som minimaliserer røyklukten?. Det hadde vært fint med en slik når jeg flytter til røykfri leilighet.
Sist endret av e|mo; 19. april 2007 kl. 20:19.