View Single Post
Sitat av Stormen
Rexxar, greit nok om vi snakker om "skikkelig syk" som du har vært; dvs. brukne tær og senebånd... Og f.eks om du har fallt og slått deg, og fått et SKIKKELIG skrubbsår på kneet når du syklet til nærbutikken.

Jeg tenker mer på om man var "skikkelig superduper megasyk", som om man f.eks hadde kreft eller trengte organtransplantasjoner. Min far var nettopp syk selv, og til tross for at moren min jobber på Ullevål og Fredrikstad sykehus, og at vi har 4-5 leger i umiddelbar vennekrets, så måtte han allikevel vente 2-3 måneder på operasjon.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hva din mor jobber som, men om hun feks er sykesøster hjelper det jo ikke en døyt. Man må ha de RETTE kontaktene. Og selv om hun kanskje er overlege, eller noe i den duren, krever store oprasjoner som feks traspaltasjon bedre nettverk. Jeg hadde jo ikke kommet lengre fram i køen om jeg skulle ha hatt nytt hjerte fordi far min er overlege. Men om man har, feks frimurerordnen bak seg, så drar alle i noen snorer, laaangt oppe i systemet. Man må være/kjenne en inflytelsesrik person for store ting.

Husk hva som skjedde med kongen da han slet med urinblæra si. Han kom med en gang ørst i køen, ingen prøvde å stoppe han. Han har kontakter (og er en viktig person så klart)!