View Single Post
De er ikke gode for noe som helst etter min mening. Det er ikke benzo, men medisin mot psykoser (schizofreni bl.a.) Jeg fikk disse av legen en stund, og det var helt for jævlig selv i små doser. De har liten eller ingen beroligende effekt. Du blir nedsløva men ikke på en behagelig måte. Og så kommer bivirkningene. Jeg fikk bl.a. problemer med å gå/bevege meg ordentlig pga det føltes som at alle ledd og muskler låste seg. Og det gjorde vondt i hele kroppen. I tillegg var jeg konstant trøtt men ute av stand til å sove. Og dette var på en liten dose fastsatt av legen. Det er mye mer ubehageligheter også som jeg ikke husker akkurat nå, men poenget mitt er at Risperdal er noe dritt som ikke er godt for annet enn om du vil deg selv vondt. Og de fleste jeg kjenner som har vært borti Risperdal har syntes at virkningen (og ikke minst bivirkningene) har vært så lite positiv at de holder seg unna. Noe jeg også gjør. Aldri mer

Så dersom du tenker å prøve å ruse deg på Risperdal, så kan jeg bare fortelle at rusen er både minimal og ubehagelig samtidig som bivirkningene blir utrolig mye verre jo flere du tar. Ikke å anbefale.
Har forresten aldri hørt om noen som ruser seg på Risperdal, og det er det nok en god grunn til .



Edit:

Ser at Wasted16 og jeg har ganske forskjellige erfaringer med Risperdal. Hvis jeg husker riktig så brukte jeg faktisk Risperdal fast en stund og jeg fungerte sånn noenlunde (ble veldig sløv da). Men bivirkningene kan være fæle, og jeg har inntrykk av at det er veldig mange som får sånne bivirkninger. Kanskje Wasted16 har en litt riktigere framstilling av hvordan Risperdal fungerer enn jeg har, for jeg hadde en ekkel episode der jeg ble tvangsmedisinert med altfor stor dose Risperdal. Da kunne jeg ikke bruke kroppen, ikke snakke, ikke sove eller noenting på nesten en hel uke. Det var rett og slett grusomt, og etter dette har Risperdal blitt en fy-fy medisin for meg. Er livredd den medisinen. Men dette er jo et skrekkeksempel, så om du slipper unna bivirkningene og ønsker å gå rundt som en nedsløva zombi så for all del.
Sist endret av Spacegirl; 10. mars 2007 kl. 20:36.