Tråd: legalisere?
View Single Post
Til det med at andre narkomane ville fremme sitt narkotikum mener jeg snøball effekten, blir et narkotikum tillat, lar ikke nadre narkomane seg vente med å starte lignende legaliseringskampanjer for andre stoffer.[/quote]

Tror du at alle som er for legalisering av cannabis er narkomane?
Med denne logikken kan man vel anta at alle som ikke er pro et forbud av alkohol er alkoholikere?

Og når det gjelder legalisering av cannabis så er det ikke snakk om å fremme rusmiddelet
for å hekte potensielle narkomane. Som nevnt over er dagens situasjon slik at normale mennesker, som nyter cannabis i ny og ne, blir stigmatisert og uglesett. Grunnen til dette er en generell mangel på informasjon tilgjengelig om emnet. Antagelsene om 'hasjrøykeren' som bærer fram i samfunnet er basert på eldgamle løgner og oppfunn.
"Hasjrøykeren vil bare ligge å sove hele dagen og ikke vil han jobbe heller. Når han sitter alene i sin isolerte tilværelse og tenker på hva livet kunne vært, nyter han gjerne en dose med hasj for å opprettholde motivasjonen". Det var cirka noe sånt vi ble fortalt da, vi i første år på ungdomsskolen var på klassetur til 'Tollerhytta'. Det var 'drug abuse 101' i den norske skjærgården på midten av nittitallet. 30 unge borgere, alle sammen en illusjon eller to rikere.
Jeg skal fatte meg til utilstrekkelig og gi opp forsøket på å presentere ett tonn med tankevekkere i forsøk på prege antihasjrøykerens tilnærming til intelligent refleksjon.
Han har sikkert fortrengt det innen tv-nyhetene har fortalt ham hva som skal tenkes.....

Og til alle dere som syntes begynnelsen var bra; Jeg hadde tenkt å skrive mye mye mer, men dere vet hvordan det er. Ikke alle har orket i seg=)