View Single Post
Det er mange argumenter man kan bruke for og imot cannabislegalisering, og det vil alltid være uenighet her..

Men, hvis man ser på situasjonen i Norge i dag.. Så tror jeg at legalisering av cannabis ville vært den beste løsningen, med best resultat.. Problemet kommer alltid til å være der, og da synes jeg staten likesågodt kan ta kontroll over det og samtidig sikre seg en rekke ting:

- Aldersgrense (Dealere gir faen i om søstra di bare er 14 år)
- Man forhindrer at feil personer tjener penger (Narkotikpenger er kilden til mye vondt i verden)
- Politiressurser brukt på mer alvorlig kriminalitet (Fokusere på de virkelige farlige stoffene, vinnigskriminalitet osv)
- Inntekt (Ja, med norges avgifter så kunne de virkelig tjent penger)
- Forskning på stoffet, og riktig informasjon om skadevirkninger ut til folket osv (Ja, det er faktiskt skadevirkninger med cannabis å)

Listen hadde blitt mye lengre hvis jeg gadd å nevne alt..

Selvsagt, det å introdusere et "nytt" rusmiddel til samfunnet er jo veldig diskutabelt, men hvis man ser på hvordan situasjonen er i dag, så kan det ikke bli mye verre.

Og hvis vi ser på Nederlands liberale narkotikapoltikk, og på tallene over rusbruk, overdoser osv der. Og sammenligner dette med Norge, så ser vi fort hvilken politikk som fungerer.