View Single Post
Ja... Søkte etter lignende emner, men fant ingenting...

Hovedsaken er: Hva slags medikamenter, som kan skaffes fra gata, hjelper på depresjon?
Blir det billigere å gå til legen å få noe på resept?

Jeg har slitt med depresjoner i noen år nå... Begynte vel før sommerferien etter jeg ble ferdig på ungdomskolen (det er ca 3 år siden). Før det var det ikke så ille.
Røyka hasj noen ganger, men ikke ofte. Tror ikke det har noe med saken å gjøre, men det er vel mulig.
Følte ikke jeg fikk noe særlig ut av livet lenger.
Etter ungdomskolen begynte jeg på videregående, selv om jeg egentlig ikke ville det.
Begynte i en elendig klasse, der jeg ble "ertet" en del.
Gikk bare nedover med humøret.
Fikk meg en NY moped som jeg var skikkelig glad i, og den køddet de med hver dag. Var det ikke skiltet det var knekk på, var det kjørt en stein oppi eksospotta, eller setet skjært opp, speilet knust eller noe annet møkk.
Psykisk var det ikke noe bedre.
Siden jeg hadde søvnproblemer, og røyka litt av å til, hadde/har jeg en tendens til å virke sløv og trøtt mesteparten av tiden, og jeg fikk da et kallenavn: Syrehode...

Kom meg bare akkurat gjennom det året der, med utrolig mye fravær.
Begynte andreåret, noe jeg heller egentlig ikke ville, på samme skole.
Der kom jeg i klasse med andre folk, men ikke noe bedre...
Frekke kommentarer ble slengt etter meg hele tiden.
Ikke lett å holde seg nykter da!
De årene var tunge. Kom med bare akkurat igjennom de, og fikk faktisk lærlingeplass der jeg hadde vært utplassert.
Var fordi jeg hadde vært god å jobbe i utplasseringsukene, og de trengte lærling.
Det virket ganske okei i begynnelsen, men etter en stund begynte først og fremst kundemottakeren jeg jobber med å kommentere at jeg spiser mye, røyker mye og har langt hår... De andre begynte selvfølgelig da og.
Han var så snill og ga meg et nytt kallenavn: Ronkahontas.
Dette syntes de andre var skikkelig artig, og kaller meg det de og, hvis de ikke bruker "makken", eller "hiawatha"...
Nå skal det sies at grunnen til at jeg spiser/spiste mye er fordi jeg bestandig har vært "bare skinn og bein" som de sier til meg... Prøvde (kan vel si jeg har gitt opp) å gå litt opp i vekt. Kom meg litt på treningstudio og sånt.
Klarte bare ikke mer av kommentarene fra alle der jeg jobber da, så nå spiser jeg så lite som mulig på jobb...
Hjemme er det nesten ikke mat, så det blir ikke så mye. Tar meg heller en øl eller fem istedet for middag.
Solgte mopeden for å få penger til øl og sprit og flyttet ufrivillig et godt stykke fra vennene mine. Hjalp ikke stort...

Hadde før bare drukket i helgene, og da bare på lørdagene, men etter jeg begynte som lærling der har jeg drukket mesteparten av uka og uten unntak hele helga, inkludert søndag.
Har nå vært full i 5 dager. Dro ikke på jobb på sist fredag, fordi jeg fortsatt var dritings og hadde drukket til klokken 5 på morgenen.

Tok meg en pille søskenbarnet mitt hadde glemt igjen her sist hun var på besøk.
Hun har epilepsi, og det kan vel være noe saker i det jeg kan føle meg bra av. Kanskje.
Dama mi dumpa meg på fredagskvelden. Sa hun ikke ville treffe meg mer, og ga telefonen til en kis som heter Jonas. Er vel nytypen.
Det gjorde ikke saken noe bedre!
Har veldig lyst å røyke igjen, eller ta noe sterkere.
Har klart å holde opp med røykinga nå i noen måneder faktisk, delvis øl/sprit og takke for det.

Blir det dumt å røyke igjen? Er på randen av selvmord allerede, er kansjke ikke så lurt å røyke da hvis depresjonene blir verre av det?
Noe annet som ikke er så vanskelig å få tak i på gata som kan hjelpe?
Føler det blir veldig vanskelig å snakke med en lege/psykiater om dette. Har ikke fortalt noen om det enda... Ikke som jeg husker vertfall... Blir vel og dyrt som F på resept...
Tenkte på noe jeg kan kombinere med alkohol da... Tror ikke jeg klarer å slutte å drikke :S
Noen som vet at disse "lykkepillene" faktisk hjelper?
Fattern går på Amfetamin, og han virker lykkelig de få gangene jeg har sett han, hvis han ikke har hatt det travelt med å slå meg eller søskene mine...
Tror jeg lar amfetamin være da, etter å ha lest DonVito's tråd om emnet...


PS. Beklager hvis det ble litt rotete... Ble så mye på en gang...
Sist endret av TinMan; 20. desember 2006 kl. 00:50.