View Single Post
Sitat av HellToPay
hæ? så du filmen i det hele tatt?
siden du åpenbart ikke forstår hva som foregår i filmen skal jeg forklare:
det står en sint folkemasse som benytter seg av menneskerettigheten "ytringsfrihet" og har valgt å bruke denne til å si fra at nok er nok.
hva gjør norsk stat? jo de sender inn en gjeng armerte politimenn bevæpnet med langkøller og skjold for å få kustus på pøbelen som våger å protestere mot autoritetene.
politiet bruker også en flott angreps taktikk, nemlig å løpe mot en demostrerende folkemasse. dette er et middel som tyder på at politet gjør hva faen de vil, og _uansett_ hva demostrantene hadde gjort er ikke politets handlinger i denne filmen etter reglementet.
Politets oppgave i demostrasjoner er å opprettholde ro og orden. det gjør de IKKE ved å jage en folkemasse avgårde med køller.
Denne såkalte "useriøse" filmen er en rekke eksempler på u-reglementert oppførsel, hensynsløshet og politivold, og er ikke ment som en spillefilm du kan leie på kjosken, men som et medium, kanskje det eneste, som dokumenterer hva politiet faktisk gjør når de tror ingen ser på.
Vis hele sitatet...
Jeg mener at politiet har en myndighet som folk faktisk skal repektere. Når de bruker vold er det ikke uten grunn. Jeg hadde en venninne som med tiden begynte å henge sammen med blitzere. Hun ble med på demonstrasjoner flere ganger og hun foralte, nei forresten, skrøy av at de hadde kastet stein og malingsbomber på politiet.
Sånne venner gidder ikke jeg å ha..

EDIT: Vennskapet vårt tok forøvrig slutt da hun fikk et slik "jeg hater alt"-image og begynte å bruke palestinaskjerf. Sier ikke at folk med palestinaskjerf er idioter, men det har faktisk en sammenheng med folka som gjør ting som får politiet til å ty til vold.
Sist endret av Pope; 3. desember 2006 kl. 02:02.