View Single Post
Sitat av q_Werty
Slutt å ta ting for gitt. Jeg sier ikke at menn skal bestemme alt. Jeg sier bare at det er feil at kvinnen bestemmer alt i dag, uten å trenge å informere mannen en gang, og han er fortsatt ansvarlig. Og jeg påpekte hva som var galt med det, og foreslo en løsning. Jeg ser selvsagt at det er feil med min løsning, men det gjør ikke dagens tilstand noe bedre av den grunn, det gjør bare alternativene dårligere.

edit: Du skjønner ikke hva jeg "syter for"? Jeg syter for at kvinnene bestemmer alt i en så viktig situasjon som faktisk former livet i mange år framover for både kvinnen og mannen.
Vis hele sitatet...
Bestemme alt? Du driter jo i det meste av situasjonen, du driter i ungen, du driter i at du var med på å lage den tydeligvis. Det eneste det virker som du bryr deg om er lommeboka di. Kvinnen får alt omsorgsansvaret + det meste av økonomiansvaret, du skal bare betale litt, og det synes du er urettferdig. For mannen?

Du sier ikke at mannen skal bestemme alt, nei. Men du sier at mannen skal slippe unna hver minste konsekvens. Han skal ikke ha noe ansvar. Det at han var med på å lage barnet har tydeligvis ingen betydning.

Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor du syter, beklager. Jeg ser det bare ikke.
Sist endret av kallenavn; 27. november 2006 kl. 20:19.