View Single Post
Sitat av ivioyner
La meg aller først, før noen fra nFF-møtene begynner å sjekke hvem som har forsvunnet fra #nFF, fastsette at denne posten er rent teoretisk. Jeg har ikke drept noen, og jeg har ingen planer om å kverke noen innen den nærmeste tiden (ingenting konkret, iallefall). Dette er pur underholdning og tankelek.

Sett fra en morders synspunkt er det ikke så veldig vanskelig å drepe noen: Mennesker er sårbare, og de fleste tilbringer en del timer hver dag alene og utsatt for eventuelle mordere. Alikevel blir de aller fleste tatt for drapet. Hvorfor? Det koker ned til tre ting.
  1. Motiv: La oss innse det, hvis man planlegger å rent teoretisk drepe noen, så er det første de som etterforsker leter etter er noen med motiv. Det er ikke så stor sjanse for at man slipper unna med et drap på mattelæreren sin hvis man stryker i faget, og det er på ingen måte lurt å velge noen man kjenner, men da mister de fleste grunnen til å drepe noen.
  2. Åsted: Denne er tricky, siden man kommer til å etterlate spor på åstedet som fører til at man kan bli tatt.
  3. Liket: Hva skal man gjøre med sitt nyanskaffede lik? Det er ikke lett å bli kvitt det.
Dette er grunnprinsippene bak drap. For det mytesomsuste "perfekte mord" på film, må alle disse tre punktene elimineres. Da jeg ikke er interessert i å høre om hvordan folk har tenkt til å holde åstedet rent eller hvordan de skal unngå å ha et motiv (men hvis dere er hensynsløse psykopater må dere gjerne søke på crewjobben ). Det litt mer underholdende er hvordan man blir kvitt liket. 70 kg forsvinner ikke særlig lett, spesielt ikke i folksomt område. La oss ha et tankeeksperiment - Hvis du hadde drept noen, hvordan ville du blitt kvitt liket?

Forutsetningene er at man ikke har noe motiv (eller godt alibi) og at mennesket er drept på en forholdsvis gjennomført måte: Ingen skytevåpen, heller noe i de baner av forgiftet mat, skader etc. Ikke noe søl og slikt som sporer tilbake. Dermed er det bare punkt tre på lista igjen.

Selv har jeg tenkt litt på noen teoretiske muligheter. Å grave ned liket er jo selvsagt, men man må frakte liket langt for å komme til et egnet område, og det innebærer vitner og mangel på alibi hvis det oppdages. Man trenger også hjelp for å traske opp i skauen med en 50-100 kg med dødvekt (Er jeg ikke morsom?).

Å slenge liket ut i elva med ballast gir også problemer: Hvis man putter det i en plastpose vil råtningsgassene utvide posen, og ettervært lage en fin ballong på bunnen av sjøen. Tau varer heller ikke evig, og hvis det tar tilstrekkelig lang nok tid, vil liket komme opp til overflaten igjen, enn om med et bein mindre.

Rent teoretisk selvsagt, hvordan gjennomfører man det perfekte mord?
Vis hele sitatet...


Det beste er å true offeret så mye at det dreper seg selv! Eller hva med å kaste ku hoder? Har erfaring fra Postal 2. Jevn spilling over ett kvartal burde gi deg nok kunnskaper om hvordan du skal gjøre det perfekt. Både med tanke på stil og å slippe unna.