View Single Post
Sitat av Lille My
Har boikottet dette "tullet" selv ofte, mine søskenbarn har ikke for mye penger og jeg ville heller ha jobbet en dag for å gi dem pengene, eller noen av de andre fattige i dette rike landet. Hvorfor skal pengene heelt til Afrika når naboene våre sliter økonomisk?
Vis hele sitatet...
Fordi barna i afrika har det utrolig mye værre enn søskenbarna dine? Skal man boikotte alt som gir penger til fattige og vanskligstilte utenfor våre grenser fordi det er noen her som også sliter?

Sitat av Lille My
De har heller ikke kunnet deltatt selv i dette opplegget, og må da sitte og se film og få dårlig samvittighet fordi de ikke har lyst å gi vekk penger de desperat trenger selv, og klarer de ikke å skaffe 300 via jobbing så må de betale det selv.
Vis hele sitatet...
Dei KAN ikke delta? Men skulle gjerne hatt penga selv? Hvis dei trenger en jobb så er jo OD en fin måte å få seg kontakter på.

Sitat av Lille My
Barna i Afrika får penger hele jævla tida føler jeg, hvorfor blir ikke ting bedre? Jeg vil ikke gi dem penger mer , jeg vil heller betale for å sende noen folk ned dit. Som kan bygge opp noe greier og LÆRE DEM og bruke en gård osv, få dem til å forsørge seg selv. Mitt inntrykk er at de bare får penger, så skal ordføreren i byen styre pengene. Det går sjeldent bra.
Vis hele sitatet...
Da bør du kanskje sette deg litt inn i hva OD-pengene faktisk går til. Pengene går alltid til ungdom, veldig ofte går pengene til utdanning. OD sender ikke penger til myndighetene.

Hvorfor det fremdeles er elendighet i Afrika er en helt annen diskusjon.

EDIT: Jeg har ikke noe imot at noen velger å ikke delta på OD, jeg ville trolig valgt det selv i dag. Men jeg har problemer med å respektere folk som ikke har gode grunner til å ikke delta.
Sist endret av commie; 20. oktober 2006 kl. 11:50.