View Single Post
I grunnen er det ikke det - de fleste SSRIene medfører en økt suicidal fare når man begynner å ta dem, det er derfor viktig at du og fastlegen din/psykiateren din har en nøyaktig plan for startdosen og økningen.

Jeg så noen nevne 3-6 uker lenger opp, i Norge er det vanlig at man går på AD i opptil 8 uker (2 måneder) før man avgjør om den virker eller ikke - de første 3-4 ukene er for mange utrolig vanskelige, fordi det er da en del opplever bivirkningene, derfor er det viktig at de rundt deg (iallefall noen) vet hva du går gjennom og at de ikke skal f.eks. presse deg like mye, osv.

Utifra hva du vil ha medisiner mot tror jeg en kombinasjon av Cipralex og eventuelt kognitiv terapi vil være til mest hjelp (jeg går utifra at du mener panikk anfall når du sier noia anfall, rett meg om jeg tar feil).

Fastlegen din har taushetsplikt, så dersom han forteller til folk at du bruker AD (med mindre du er under 18 år og forteller det til foreldrene dine) kan du rapportere h*n til helestilsynet eller Den Norske Lægeforening (jeg aner virkelig ikke hvem som gransker slike saker). Om du synes det er flaut å kjøpe medisinen på det lokale apoteket, så kan dudra inn til nærmeste by og kjøpe den der.