View Single Post
Bra! Dessverre vil nok mange av brukerene her lett hoppe over denne tråden, eller i det minste ignorere innholdet. Vi får dog håpe enkelte tar det til seg.

Dette med moralske motforestillinger mot rus er vel ellers en av de viktigste faktorene for å holde motoren hos antilegalister i gang selv etter de er gått tomt for annet drivstoff.

Sitat av Rakkern
I boken (How animals work, Schmidt-Nielsen) er det beskrevet et eksperiment hvor en Elefant ble gitt en dose LSD. Dosen var kalkulert ut fra hva en katt tåler, og så bare ganget opp til å passe elefantens kroppsvekt. Dosen ble da 297mg! Det som så skjedde var at elefanten ble klin gal og døde etter 5 min.
Vis hele sitatet...
Dette tilsvarer ca. 4.5mg hos en person på 75kg. Mennesker har såvidt jeg vet inntatt doser 5-10x så store og overlevd. Søkeord: thumbprint lsd

Uansett inneholder sitatet ditt bare halve sannheten, kanskje ikke det en gang:
Elefanten ble dosert med 2800mg klorpromasin/chlorpromazine 20min senere. Dette ble gitt over 11min. Etter dette fikk elefanten en uspesifisert mengde pentobarbital. Elefanten døde 1 time og 40min etter den ble dosert med LSD.

Mer info på Erowid.