View Single Post
Sitat av Ryshiro
Tror du bør passe kjeften din og tenke før du skriver noe.
Vis hele sitatet...
Det er en tematisk sammenheng mellom det å bli hentet av barnehagetanter og det å bli lobotomert, det er jo og en sammenheng mellom lobotomi og overdreven bruk av makt i enkelte situasjoner, som for eksempel å bruke vold for å få en person til å oppføre seg som man vil, når det er en veldig liten sannsynelighet for at de vil gjøre det. Målet med lobotomi er det samme, men både overdreven bruk av makt og lobotomi pleier å ha liten effekt/feil effekt i situasjoner der objektet er utilregnelig enten som følge av rusmidler, sykdom eller andre faktorer (med mindre jeg tar helt feil).

Det jeg prøver å insinuere er at man ikke fortjener eller skal forvente bruk av overdreven makt, og at det ikke skal forekomme, uansett om man har vært frekk i kjeften eller er sinnsyk. Dette er jo selvfølgelig ganske utopisk, og man må jo tilpasse seg forholdene i omgivelsene (slik som kameloner kan skifte farge og det at man som regel ikke går ved akersælva klokka tre om natten).

Dette er min begrunnelse for å ta i bruk dette "sterke" virkemiddelet. Beklager hvis du ble støtt av denne sammenlikningen.

edit: videre diskusjon kan godt tas på pm, siden dette er litt offtopic.
Sist endret av jas; 21. september 2006 kl. 12:42.