View Single Post
Sitat av Thedeeq
Dra på Grønland, se etter mistenkelige personer med fin BMW og ekte gull rundt halsen.

Si følgende: "Wolla fetter, kan du fikse gunner til meg" (mal deg brun med krem først. slik at de tar deg for å være fetter Ali).

Da kan det tenkes ett av to:
Enten skytern deg - eller så fiksern gunner til deg. Det er viktig at han ser pøbel ut.
Vis hele sitatet...
Selv om dette var ment som en spøk, er det så enormt gæli på alle kosmiske nivå at det fortjener en oppklaring:

Skal du ha tak i ulovlige våpen er _ikke_ Grønland stedet, og du får definitivt ikke noe ut av de med "fin BMW og ekte gull rundt halsen". Denne type gangstere ville aldri gjort en deal med noen som bare vandrer opp til dem, og de driver stort sett heller aldri med småsalg med mindre det er til noen de virkelig kjenner og stoler på.
Det beste er å oppsøke albanere, og det kan f.eks gjøres ved å prate litt rundt ved asylmottak hvor mange ofte har mye med albanere å gjøre. Pris og kvalitet er varierende, og det finnes ingen garanti for at våpenet ikke har vært brukt til å drepe noen før (ofte derfor de er billige), eller at de er tatt tilbake fra politiets lagre (enda en grunn til at de er billige). Fordelen er derimot at du får våpnene fra noen som aldeles ikke har lyst til å vite mer om deg enn at du kan rekke dem en bunke sedler, ta våpenet, og ikke oppsøke dem igjen med mindre man skal handle mer.
Ang. utseendet, så er det best å bare se helt vanlig ut. Folka driter i om du ser pøbel ut eller ei, så lenge du har penger.

Ang. å eie våpen: Det er sagt før, og jeg blir nødt til å si det igjen; Ikke ha et våpen tilgjengelig med mindre du faktisk ville brukt det. Dette gjelder også å sette ut rykter om at du har våpen. Det er noe av det definitivt dummeste man kan gjøre hvis man faktisk ikke har et man vil bruke. Jeg går med våpen selv (riktignok ikke skytevåpen), av ulike grunner, og jeg trekker det ikke med mindre jeg skal bruke det (ingen trusler, ingen advarsler). Det skal ikke mer enn èn situasjon til, før man innser at man hadde vært en død mann om man hadde nølt med å bruke det etter man først har tatt det opp.
En annen viktig regel: Ulovlige våpen til ulovlige formål, lovlige våpen til lovlige formål. Jeg vet selv om folk som har klart å miste sitt eget registrerte våpen på åstedet, og det har aldeles ikke sett pent ut for rullebladet deres. Så lenge du oppbevarer våpnene forsvarlig, så skal egentlig ingen komme over dem uansett om de er lovlige eller ei.

Jeg vil advare sterkt mot å ha et våpen hengende for å avskrekke. Dette blir en farlig miks av lovlige og ulovlige formål, og du er buttfucked uansett hva som skjer.
Sist endret av Nichotin; 19. september 2006 kl. 18:10.