Tråd: Selvmord
View Single Post
Sitat av TechLash
Prater nå om folk som skal ta selvmord pga at katten dems døde.
Vis hele sitatet...
Vell, kanskje den personen levde et jævli kjipt liv med dårlige venner som vedkommende følte at utnyttet han/hun. Det eneste vedkommende hadde å gripe fatt i var typ et dyr som kanskje var det eneste vesenet på hele jord man kunne snakke til og si alt man hadde inne og som var det eneste vesenet som ikke utnyttet personen.

Man kan virkelig dra en sånn historie langt, og uansett hvor langt man drar den så er jeg nesten overbevist at du vil finne personer som er akkurat der. Det nytter ikke å si "få deg en ny katt" eller prøve å få en slik person til å tro på deg at "alt kommer til å bli bedre". Hvorfor er du noe anderledes enn de andre som bare utnytter vedkommende? Det å utforske sinnet til en person som er der nede tror jeg ville vært en anderledes opplevelse, og kanskje noen av de "folk som kutter seg er egoister" får et lite innblikk i hvordan andres liv kan være.

Skal man dømme folk fordi de gjorde et valg med det eneste de har rett til å ta avgjørelse om nemlig sitt eget liv?
Man kan argumentere mye for og imot der. Det beste argumentet for er at man berører veldig mange mennesker rundt seg, mens det beste argumentet imot vil jo da måtte være at de rundt personen kanskje har gjort en dårlig jobb med å være der. Som mange garantert tenker ut av den forrige setningen er at jeg generaliserer, men det er akkurat det som alle gjør her. Alle som vurderer selvmord er unike, de har alle levd sitt unike liv og har sine unike opplevelser som gjør at de sitter der de sitter med sin valgte metode, men mange her kaster ut kommentarer om alle "selvmordskandidater" selv om det er like mye sammenheng mellom 2 personer der som mellom mordi og Osama Bin Laden.