View Single Post
Sitat av TechLash
Jeg sier ikke at det er umulig å lese folk over nett, men du prater som at det ikke er no problem i det hele tatt. Vi må regne med at han har basic poker kunnskaper her, så det at man leser de ut ifra betting er en smal sak. Skal man gjøre det stort, så bør du vite at andre du spiller mot better for å gjøre deg forvirret. Derfor er det fysiske ganske viktig.

Det er ulovlig for et norskdrevet selskap (som altså holder til i Norge blir det vel) å drive med poker og det er heller ikke lov å arrangere faste pokerkvelder med et beløp av "en viss sum" jeg husker ikke helt den eksakte summen, men er intresert i å se hvor du får "tusenlapper eller høyere fra"

Det med 6 ganger verdensmester har jeg ingen kilder på. Hørte det på world poker tour eller hva det nå heter igjen.

Hva var meningen med posten din egentlig? Motbevise alt jeg sa? i såfall så er det mitt ord mot ditt, så syns hvertfall du kan komme med noen linker til sider med regler etc.
Er du en aktiv pokerspiller selv? Man leser seg ikke til en spiller sin spillestil, de skifter bettingmetoder og raises / checks over en lav sko, så om du møter en som faktisk kan kunsten å spille bra poker, så vil jeg tippe han hadde blakka deg mens han så på siste episode av Dawsons creek.

Edit: litt mye leifer her ja
Vis hele sitatet...
Det var ikke noe personlig. Er ikke en high stakes spiller selv, men spiller litt for hobbyen, og liker å diskutere poker.

Hvis du mener at det ikke er nødvendig å lese bøker for å bli god, finnes det veldig mange som vil være uenig med deg der. Hvis du ser/leser intervjuer med profesjonelle spillere vil du se at så godt som samtlige anbefaler å lese bøker (sammen med andre ting selvfølgelig). Dette gidder jeg ikke å finne fram kilder på.

Det med verdensmestergreiene tror jeg kanskje du har fra Rounders. Der sier de at noen av de samme folkene kommer til finalebordet hvert år, men det har aldri vært noen som har vunnet Main Event i WSOP mer enn to år på rad, og det er denne som betegner verdensmesteren. Ikke viktig informasjon i denne tråden.

Ang. det å lese folk, så går det på å ligge et skritt foran motstanderen. Selv om de varierer spillet, er de bare mennesker, og med mye trening (jeg påpeker at jeg ikke er verdensmester selv) vil du etter hvert kunne få tak på spillerne, selv om de er flinke til å variere spillet, rett og slett på hva du tror de har kapasitet til å gjøre. Har de kapasitet til å slenge ut "the third bullet" osv.?

Jeg er enig i at de fysiske tells forsvinner, men det gjelder jo for begge parter. Det at det finnes folk som livnærer seg av poker på nett viser jo at det går an å lese folk der også. Disse menneskene vinner jo ikke hver pot, så de leser jo feil noen ganger, men i det lange løp leser de motstanderne sine bedre enn det de andre gjør.

edit: Legger til en ting til, som Daniel Negreanu sa i en av de siste High Stakes-episodene, hvor han sa at han tenker mer på hva de har kapasitet til å gjøre, enn de fysiske tells. Fysiske tells kan forfalskes, mens det å fyre all-in på "the third bullet" uten noen ting krever like mye baller på nett som live.

edit2: Glemte det med live-spilling i Norge. Det finnes ingen klar grense, men det som har blitt sagt er at vennskapspoker med kronestykker er fullt lovlig enda, dvs. et par hundrelapper med kompiser i stua til noen, og ikke tusenlapper i et innleid lokal (som i Askøy-saken)
Link: http://www.injuria.no/tema/artikkel265.html
Sist endret av Laurentius; 18. september 2006 kl. 23:38.