View Single Post
Sitat av TechLash
Sant som du sier, men ikke glem at mange av de beste er best fordi de liker spillet, og ikke fordi de liker det pga av pengene.
Men skal du tjene store penger, så ville jeg satset på irl games. Halvparten av poker går ut på å lese motspillerne sine, og det er vrient å gjøre over nett. Jeg som ikke er no mer enn en skappokerspiller klarer å lure alt for mange folk over nett til at det er 100% skills ute å går på nettet.
Retten i Norge klarte å prestere å kalle poker for et tilfeldighetsspill, så derfor er det ulovlig å drive det aktivt og/eller med store summer her til lands, men er det tilfeldig at en kar har blitt verdensmester 6 år på rad? Neppe. Syns de hvertfall kunne lært seg spillet før de lagde forbudet. Litt offtopic da.
Vis hele sitatet...
1. Det er ingen problem å lese folk over internett. Det eneste som forsvinner er fysiske tells. Du kan fortsatt studere betting patterns og finne ut hvordan motspillerne dine spiller hendene sine (Som du sier har du klart å bluffe til deg mange potter, og poker på internett kan ofte føre meg seg mer bluffing)

2. Det er ikke ulovlig å spille på nett, bare live og da skal det være snakk om tusenlapper eller høyere.

3. Det finnes ingen som har blitt verdensmester 6 år på rad.

edit: Glemte å svare på spørsmålet!
Siden du bor i Norge må du satse på en online karriere hvis du vil tjene penger. Du må lese mye bøker, og investere mye tid i å analysere ditt eget spill. En av verdens beste spillere, Barry Greenstein, advarer i sin bok mot at ungdom ikke utdanner seg, men heller hopper rett på pokeren. Skaff deg utdanning først, og sats mer på pokeren etterpå.
Sist endret av Laurentius; 18. september 2006 kl. 23:03.