View Single Post
Sitat av LaStrada
For å kunne lage et forum må du kunne en del om mysql. Legge til, slette, endre osv. Selv lagde jeg et forum for en stund tilbake, og det er ikke så alt for vanskelig. Det tar tid og det er mye scripting bak et forum.

Selv lærte jeg meg php/mysql ved å se på andre script og lese på php.net. Så jeg ville aldri kjøpt en bok, men dette er min personlige mening. Man får tak i alt på nettet, men med en bok har du alt samlet og det er mange gode øvelser der.
Vis hele sitatet...
For det første så er det ikke MySQL du må lære deg, det er "SQL" ( Standard Query Language ) som stort sett er det samme for alle SQL servere.. med unntak.

For det andre så er det lurt å kjøpe/låne seg en bok om PHP hvis man har planer om å lære seg språket slik at man får en god forståelse for språket fra dag 1.
Du vil iallefall få basis-kunnskaper innen PHP mye raskere ved å lese en bok, enn å lese eksempler på ditt og datt fra nettet.. Bøkene har også en god innføring i objekt orientert programmering, noe du sikkert vil benytte i PHP.

Kjøpte aldri noen bok selv, ettersom at jeg allerede har programmert i flere andre språk aktivt fra før.. Man trenger ikke være en 'rocketscientist' for å kode PHP