View Single Post
Som jeg har sagt før: man kjører ikke når man er ruset på alkohol, cannabis eller andre stoff. Om man gjør det så sier vitenskapen at cannabis er det minst farlige stoffet å være ruset på i trafikken.

Sitat av Ice-B
Og når røykere stadig kommer med argumentet at det ikke er verre enn øl, så bør man også være såpass konsekvent at man ikke trekker sammenligningen til 96% og rødsprit.
Om man drikker 3 pils om dagen i 50 år ville man likevel ikke komme i risikosonen for:

"Alkohol er et giftstoff for kroppen, kroppens organer tar skade av alkohol, man kan dø av overdose og abstinenser og alkohol skaper fysisk avhengighet. Alkoholbruk, vanlig normal bruk av alkohol, fører til en rekke skader i menneskekroppen. Alkohol fører til tap av kontroll og brukere av alkohol blir ofte aggressive og bruker vold. Folk gjør dumme ting i fylla"

Om så var tilfelle ville den samlede befolkning i Danmark, Tyskland, Nederland og halve Belgia bestå av demente voldsforbrytere med skrumplever og en voldsom trang til å drikke mer alkohol.
Vis hele sitatet...
Om du drikker tre pils hver dag i femti år vil du utvikle skader på de indre organer. En lege vil ved obdusering lett kunne se om en person har en inntar en liten mengde alkohol hver dag i femti år.

Dersom man hver dag inntar en menge alkohol som gjør en lettere beruset vil kroppen ta skade. Dersom man hver dag inntar en mengde cannabis som gjør en lettere ruset vil ingen organer i kroppen ta skade.

Det dør ca tusen mennesker hvert år i Norge som følge av alkoholbruk og misbruk. Ingen dør av cannabis, hverken av bruk eller misbruk. I Frankrike dør det hvert år tusener av mennesker som ikke har "misbrukt" alkohol, men utviklet skrumplever gjennom jevn daglig drikking. Røyker du en joint hver dag risikerer du ikke mer ene slitne lunger.

Uansett hvordan man snur og vender på det så er alkohol er et giftstoff som bryter ned og ødelegger kroppen, cannabis er ikke et giftstoff.

Sitat av Ice-B
Cannabis er medisin, joda ,men jeg har liksom ikke så mye respekt for de som popper valium og stesolid for morro skyld.
Vis hele sitatet...
Valium og Stesolid hjelper mange som har behov for denne type medisiner. Cannabis hjelper mange med f.eks. kreftsmerter, giktsmerter og andre typer for smerter som konvensjonell medisin ikke hjelper for, grønn stær, migrene, multippel sklerose, fibromyalgi, epilepsi etc etc.

For øvrig er det tullete å sammenligne et sterkt avhengighetsskapende stoff som benzo`er og cannabis.

Forskjellen er at Valium og Stesolid er lovlig i Norge, cannabis er ikke lovlig. Cannabis er en medisin som hjelper mange, men pga av stivbeint regelverk får ikke mennesker som trenger det medisin. Kan du forestille deg noen si: "beklager, morfin kan vi ikke lenger gi til dødelig syke kreftpasienter. Morfin ligner på heroin, og vi må ta hensyn til signaleffekten."

Sitat av Ice-B
Industrihamp er miljøvennlig og lønnsomt, men prøv å røyk den du.
Vis hele sitatet...
Jeg snakket ikke om å røyke industrihamp. Jeg påpeker bare det faktum at industrihamp er forbudt i Norge av den grunn at det ligner på en plante man kan få rus av. Noe jeg synes vitner om de tullete fordommer som finnes mot hampeplanten som nytte og nyte-vekst.
Sist endret av knuthulu; 12. september 2006 kl. 14:46.