Tråd: Venn i knipe.
View Single Post
Sitat av hysing
............................................................ ............................................................ ...........Jeg tror de vet alt.

Så er sprøsmålet. Hva kan barnevernet finne på? Jeg trodde aldri jeg skulle si dette, men virker bare som enda ett problem. Han har yngere søsken, som tross alt har det strålende. Livet hans er på rett kjøl. Det siste han trenger er at barnetvernet tar barna fra familien. Han trenger kanskje en hybel. mekling med foreldre. flytte hjem. Ikke å behandles som løsunger og kriminelle.

Hvis personer som kjenner meg vet hvem det er snakk om, ber jeg om at disse holder diskusjonen anonym.
Vis hele sitatet...
Løsunger og kriminelle? Du tror vel ikke at dette er målgruppa til barneværnet? Nei målgruppa til barneværnet er barn som bor i hjem hvor det ikke er noen voksne som er i stand til å ta seg av barna.
Da kan de gå inn å gi bistand eller "ta barna". Jeg tror bistand blir resultatet i dette tillfelle. De tar aldri barn fra folk som er resurs-sterke, god utdannelse eller økonomi. Slapp av.