Tråd: Selvmord
View Single Post
Sitat av Proxick
Det du sier om at "kanskje folk ikke hadde brydd seg" er en reaksjon av depresjonen din. Selvfølgelig tenker du slik. Det er jo en del av de dystre tankene. Det som gjelder er å prøve å innse at nå er du deprimert og at situasjonen er bedre enn det du ser den som. Det som er viktigst å huske er at det finnes UANSETT noen som er glad i deg og kommer til å bryte ut i tårer dersom du skulle bli funnet død en dag. Det gjelder ALLE, og der finnes ingen unntak.

Jeg har vært borti en del dritt selv den seneste tiden, og samtidig har jeg hørt på hva du har sagt om hva du har opplevd og hva situasjonen din er. Jeg kan ikke skryte på meg å ha gjennomgått halvparten av det du har lagt ut om og jeg har derfor utrolig sympati å dele ut til deg og alle som opplever noe lignende. Men man må forstå det for virkelig å kunne sympatisere. Man må ha opplevd at livet henger i en tynn tråd og at selvskading og til og med selvmord ikke lenger er en fjern tanke.

Dersom jeg skal bli kurert av en psykolog som sitter å leser ut av en bok hva som er galt med meg, og jeg får følelsen av at han ikke har gjennomgått noe selv, så slutter jeg jo ganske enkelt å høre på ham. Det finnes mange psykologer i dette landet. Mange dårlige, men også mange gode.

De har sine metoder som ikke alltid er like enkelt å forstå, og de kan anses som bizarre av klienten og dermed mister man respekten for psykologene. Det er veldig uheldig at psykologer har fått et så dårlig rykte i forskjellige miljø. De fleste av vennene mine avskyr psykologer på det værste og da går jo vennene deres igjen med et dårlig førsteinntrykk av psykologen.

Et forhold mellom pasient og lege er et av de forholdene som er vanskeligst å bygge opp mener nå jeg. Man må være i stand til å stole på psykologen 100% fra starten av, og det er slett ikke alle som er verken villig eller i stand til det. Det er uheldig, og derfor mener jeg at den beste hjelpen man får er å finne hos likesinnede mennesker. Jeg håper iallfall at jeg har hjulpet deg på en eller annen måte, møkk



Tror du det er sunt for folk å tenke sånn? Det blir jo som å rettferdiggjøre selvmord det. "Jash, bare å drepe seg selv. Det er et liv etter døden uansett. Vi møtes der. TTYL"
Vis hele sitatet...

Realiteten rettferdiggjør vel ikke selvmord? Men det er jo du som har tenkt på selvmord og vært såpass nært innpå det, så jeg vet ikke hvordan du tenkte der og da. Men, man kan ikke la være og tenke på hva som skjer etter døden - og det kan veivise til selvmord ja, men det ber deg ikke drepe deg selv...