View Single Post
Absinth må du ha i store mengder for å få virkning, og da mener jeg store (tror du finner dose etc på erowid). Du vil aldri få virkning av å drikke sprit med thujone i kun en kveld, uansett hvor mye du får i deg. Du kan ganske enkelt ikke få i deg nok til å gi noen effekt. Thujone er hovedsakelig avslappende/bedøvende, og har ikke noensinne vært påvist å skape hallusinasjoner. Det finnes i dag flere typer absinth med mye høyere thujonenivå enn det de gamle bohemene drakk, og likevel funker det særdeles dårlig. Det eneste som er verdt noe med absinth er ritualet (ikke antenning nei, det er noe nytt, men skjeen og sukkerbiten), og smaken.

Det noen spekulerer i er at det å drikke absinth hver dag/ofte over lengre tid vil kunne bygge opp en stor nok dose til å skape effekt. Dette siden thujon brytes ned over forholdsvis lang tid. Å drikke absinth, med 70% alkohol, over flere uker er dog noe de færreste vil prøve. Spesielt når effekten av thujonet selv kun er svakt bedøvende. Ta deg en valium..


Jeg har drukket både hjemmelagd (med _mye_ thujon), og kjøpt fra tsjekkia (35mg/l). Kjenner også de som har røyka og spist malurt direkte. Og tro meg, det funker forferdelig dårlig. De jeg kjenner som 'mener' at de har kjent noe har kun kjent en svak svak avslappende effekt.

Liker du ikke absinth kun som en alkoholholdig drikk på linje med whisky/vodka er det overhodet ikke noe poeng i å kjøpe det pga thujonet.