Tråd: legalisere?
View Single Post
MagneTjau: Hvis du ikke har noe imot at folk som velger det, røyker hasj, hvorfor er du da imot at de som velger det, skal få lov? Greit nok at det bare er å holde seg unna de tyngre miljøene, og hvis man gjør det, er den største faren som gjenstår, å bli tatt av politiet. Syns du ikke at jeg, om jeg velger å røyke hasj, skal kunne gjøre det uten å måtte frykte å få ødelagt store deler av fremtiden min? De som røyker hasj gjør ikke noe galt utover det å faktisk benytte seg av et rusmiddel som står på den norske narkotikalisten. Så lenge de som røyker hasj ikke plager deg, er det ikke da helt greit? Jeg mener man kunne hatt de samme reglene rundt hasjbruk som alkoholbruk, dvs. at man straffes for å kjøre i påvirket tilstand, man skal ikke bruke farlig maskineri i påvirket tilstand, og vi kunne hatt 18 års aldersgrense på kjøp. Om det hadde blitt legalisert kunne du fortsatt latt være å røyke det, men de som velger å gjøre det, får gjøre det i fred uten å bli forfulgt og uglesett.

Edit: Skal forøvrig legge til at jeg har holdt meg unna tyngre stoffer hele tiden, og bare tastet et telefonnummer hele tiden som du skrev, men politiet fant det ut fordet...
Sist endret av Flying Pee; 29. juni 2006 kl. 01:13.